فعال شدن ۱۴ پایگاه اورژانس زنان در کشور

رئیس اورژانس کشور از فعال شدن ۱۴ پایگاه اورژانس زنان در کشور خبر داد و گفت: بر اساس فارغ‌التحصیل شدن بانوان، در شهرهای بزرگ نیز پایگاه اورژانس بانوان توسعه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جعفر میعادفر امروز- سه‌شنبه سوم بهمن‌ماه- در حاشیه رونمایی از تحویل آمبولانس به پایگاه شماره یک شهر گلپایگان اظهار کرد: اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جزو ۱۰ اورژانس فعال کشور است، اما این شهر و استان نیازهای خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه بزرگترین چالش اورژانس کشور کمبود آمبولانس و نیروی انسانی است، افزود: اکنون سه هزار دستگاه آمبولانس فرسوده در استان داریم که در برنامه بودجه سال ۱۴۰۳ برای خرید آمبولانس اعتبار مصوب شده و بر اساس برنامه هفتم هم به صورت مستمر در بودجه سالیانه قرار خواهد گرفت تا نگرانی برای خرید آمبولانس نداشته باشیم.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ نفر سهم سازمان اورژانس کل کشور است که ۱۵۰ مجوز استخدام برای استان اصفهان در نظر گرفته شد، افزود: این تعداد جذب نیرو نیازهای دانشگاه‌های علوم پزشکی را تأمین نمی‌کند، استان اصفهان نیز از لحاظ نیروی انسانی نسبت به دانشگاه‌های دیگر کمبود و عقب ماندگی دارد.

میعادفر گفت: رشته فوریت‌های پزشکی در بیش از یکصد نقطه کشور توسعه داده شده است و از سال آینده بین یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ نفر دانش‌آموخته در این رشته در نظر گرفتیم.

وی افزود: برای رشته فوریت‌های پزشکی بازار کار وجود دارد، اکنون به ۲۰ هزار کمبود نیروی اورژانس برای پایگاه‌های عقب مانده و حفظ شرایط موجود نیاز داریم.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به اینکه توسعه پایگاه‌های اورژانس بانوان در دستور کار برنامه سازمان اورژانس کشور قرار دارد، افزود: با توجه به علاقمندی بانوان در خدمات اورژانس، دو سال گذشته در رشته فوریت‌های پذیرش بانوان داریم.

میعادفر از فعال شدن ۱۴ پایگاه اورژانس زنان در کشور خبر داد و افزود: بر اساس فارغ‌التحصیل شدن بانوان، در شهرهای بزرگ نیز پایگاه اورژانس بانوان توسعه خواهد یافت.



کد خبر 722580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.