لزوم اطلاع‌رسانی شفاف در مورد چگونگی هزینه‌کرد مالیات

شهردار قزوین گفت: با اطلاع‌رسانی شفاف در مورد چگونگی مصرف و وصول درآمدهای مالیاتی در میان مردم می‌توان انگیزه پرداخت مالیات و عوارض را افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، مهدی صباغی شامگاه _سه‌شنبه سوم بهمن_ با مدیرکل امور مالیاتی استان دیدار و گفت‌وگو کرد که در این نشست پیرامون همکاری‌های دوجانبه و ارتقا این همکاری‌ها در مباحث امور مالیاتی مرتبط با مجموعه مدیریت شهری قزوین تبادل نظر شد.

صباغی، شهردار قزوین در این نشست با بیان اینکه اطلاع‌رسانی شفاف فرآیند اخذ و مصرف مالیات منجر به امیدآفرینی و افزایش مشارکت پذیری در جامعه می‌شود، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی شفاف و به موقع فرآیند اخذ و مصرف مالیات و عوارض منجر به امیدآفرینی و افزایش مشارکت‌پذیری در سطح جامعه می‌شود.

وی اضافه کرد: به طور مثال شهرداری قزوین در طول احداث پروژه کمربندی پیامبر اعظم (ص) _ آیت الله باریک بین (ره) با اطلاع رسانی به موقع در خصوص ساخت این کلان پروژه با استفاده از عوارض و مالیات شهروندان بازخوردهای بسیار خوبی را از مردم دریافت کرد.

شهردار قزوین ادامه داد: مردم باید بدانند که مالیاتی را که پرداخت می‌کنند برای کدام یک از نیازهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هزینه می‌شود. در ضمن با اطلاع‌رسانی شفاف در مورد چگونگی مصرف و وصول درآمدهای مالیاتی در میان مردم می‌توان انگیزه پرداخت مالیات و عوارض را افزایش داد.

صباغی افزود: پروژه کمربندی پیامبر اعظم (ص) _آیت‌الله باریک‌بین (ره) می‌تواند نمونه خوبی از هزینه کرد عوارض و مالیات برای مردم باشد. شهرداری قزوین نمونه موفق و مثالی عینی در تحقق خدمت جهادی با بهره‌گیری مناسب از محل اعتبارات ارزش افزوده است.

وی ادامه داد: این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی و راهسازی شهر قزوین است که با هدف تسهیل دسترسی از شمال شرق به جنوب غرب شهر و کاهش ترافیک و مصرف سوخت در معابر هسته مرکزی شهر طراحی و اجرا شده است.

شهردار قزوین یادآور شد: در ضمن این پروژه با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان و به طول ۱۲.۵ کیلومتر در چهار قطعه مجزا انجام شده است و در کنار ارتقای منظر شهری و افزایش سرانه فضای سبز نقش مهمی در جذب گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهر مینودری قزوین دارد.

صباغی اضافه کرد: فرهنگ‌سازی و ترغیب شهروندان در زمینه پرداخت مالیات به ویژه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی اقشار مختلف جامعه در هزینه‌کرد عوارض و مالیات اخذشده امری مهم و تأثیرگذار در تقویت تعامل مردم و مشارکت در پرداخت مالیات است.

به گزارش ایمنا، در پایان این نشست سیدمحمود موسوی صانع مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اهدای لوح تقدیر از سوی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از صباغی شهردار قزوین به عنوان شهردار نمونه در امر فرهنگ‌سازی مالیاتی در راستای تبیین هزینه‌کرد عوارض ارزش افزوده در آبادانی شهری و اطلاع‌رسانی درباره تأمین اعتبار پروژه کمربندی پیامبر اعظم (ص) -آیت‌الله باریک‌بین (ره) از محل مالیات تقدیر کرد.

کد خبر 722574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.