خرید اتوبوس در اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان/ جای موتورسیکلت در بازار نیست

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه برای کنترل آلایندگی باید در راستای تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی شهر سرمایه‌گذاری شود، گفت: یکی از اولویت‌های بودجه سال جاری و سال آینده شهرداری این کلان‌شهر خرید اتوبوس است که در این خصوص مشتری تمام کارخانه‌های تولیدکننده اتوبوس هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده شامگاه _سه‌شنبه سوم بهمن_ در دیدار مجدد با اهالی منطقه ۳ شهرداری اصفهان در قالب برنامه «مردم سلام» اظهار کرد: رشد جمعیت منطقه ۳ منفی است و علت آن قرار گرفتن در حریم بافت تاریخی است، زیرا در بافت تاریخی امکان افزایش کد ارتفاعی وجود ندارد و به همین دلیل شاهد مهاجرت برخی افراد هستیم.

وی افزود: پس از مهاجرت، خانه‌های خالی در منطقه ۳ تبدیل به کارگاه‌های طلاسازی و آسیب‌زا شده است، البته در این زمینه رسیدگی‌هایی انجام شده است‌.

شهردار اصفهان تاکید کرد: با توجه به اینکه بافت تاریخی سرمایه فرهنگی شهر است و امکان دخل‌و تصرف در این بافت‌ها وجود ندارد، از این‌رو باید به سمت ارزش افزوده این بافت‌ها برای مالکان حرکت کنیم تا توجیه اقتصادی به‌وجود آید.

قاسم‌زاده با بیان اینکه اگر کارگاه‌های منطقه ۳ شاکی خصوصی داشته باشد، شهرداری به راحتی می‌تواند نسبت به رفع معضلات مربوطه اقدام کند، از این‌رو نیازمند عزم جمعی هستیم، گفت: باید رغبت کافی ایجاد شود تا سرمایه‌گذاران و ساکنان این منطقه، منازل خود را تبدیل به بوم‌گردی و نقاط گردشگری تبدیل کنند، چراکه جذابیت زیادی برای گردشگران دارد.

وی ادامه داد: محورهای احیا شده در منطقه ۳ جوابگوی نیاز شهروندان است، به‌عنوان مثال گذر آقا نورالله نجفی در این منطقه تا دو سال آینده به یکی از بهترین محورهای گردشگری شهر تبدیل می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه به بافت‌های تاریخی باید مداخله اصولی داشته باشیم تا به اصل بناها آسیبی وارد نشود، خاطرنشان کرد: این بافت‌ها باید برای گردشگر و سرمایه‌گذاران جذاب شود.

اصلی‌ترین راهکار رفع مشکلات شهری ارتقای فرهنگ شهروندی است

قاسم‌زاده با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم شهروندان موضوع آلایندگی است، گفت: بخشی از این آلایندگی مربوط به منابع متحرک است که در این زمینه روزانه دو میلیون لیتر بنزین در این شهر سوخته می‌شود و بخش دیگر مربوط به صنایع است که اختیاری در این زمینه نداریم.

وی با اشاره به اینکه برای کنترل آلایندگی باید در راستای تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی شهر سرمایه‌گذاری شود، گفت: یکی از اولویت‌های بودجه سال جاری و سال آینده شهرداری این کلان‌شهر خرید اتوبوس است که در این خصوص مشتری تمام کارخانه‌های تولیدکننده اتوبوس هستیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: تعداد ناوگان اتوبوس شهری این کلان‌شهر سال آینده به میزان استاندارد می‌رسد و با ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ ناوگان، سرفاصله اتوبوس به پنج تا هشت دقیقه نزدیک می‌شود که این اقدام یکی از راه‌های مبارزه با آلاینده‌ها است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه اصلی‌ترین راهکار رفع مشکلات شهری ارتقای فرهنگ شهروندی است، ادامه داد: برای پارک موتورسیکلت‌ها در حاشیه گذرها، باید فرهنگ عمومی و فرهنگ شهرنشینی را ارتقا دهیم و متوجه باشیم که جای موتورسیکلت در بازار نیست.

کد خبر 722554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.