آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در دامغان با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در شهرستان دامغان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، سیدیاسر حسن‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌و ارها در شهر دامغان برای ایجاد دسترسی پرسرعت به اینترنت ثابت بر بستر فیبر نوری آغاز شده است.

وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه با برآورد تقریبی ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت دسترسی بیش از ۲۰ هزار خانوار شهر دامغان به شبکه فیبر نوری آغاز شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با بیان اینکه طرح ایجاد شبکه فیبر نوری توسط شرکت آسیاتک به عنوان مجری طرح در شهر دامغان عملیاتی می‌شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس تمام منازل و کسب‌وکارهای شهر دامغان تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار گرفته است و مردم این شهر می‌توانند از اینترنت باکیفیت و امن با سرعت‌های تا چند صد مگابیت بر ثانیه بهره‌مند شوند.

حسن‌پور تصریح کرد: با توجه به شرایط و مسیر اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در این شهر شاهد بهره‌برداری پروژه مذکور تا پایان سال هستیم که با بهره‌برداری از آن فعالان اقتصادی و کسب‌وکارهای این شهر با اتمام طرح ملی فیبر نوری، از آثار و مزایای آن بهره‌مندی کامل را خواهند برد.

کد خبر 722512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی موسالی پور IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    با سلام عرض وادب فیبر نوری در تمامی مناطق ایران پذیرفته می شود