مبلمان، یک هنر در طراحی دکوراسیون است نه یک وسیله!

اولین انتخاب برای طراحان داخلی، مبلمان است. آن‌ها از این ابزار برای بخشیدن نمایی متفاوت به فضای منزل استفاده می‌کنند.

یک دست مبل، در اکثر مواقع تعیین‌کننده این است که سایر عناصر، چه چیدمانی داشته باشند و به چه ترتیبی قرار بگیرند تا زیبایی دکوراسیون، کاملا ملموس باشد؟

در حقیقت، هر شخصی برای یک دکورسازی شیک و خیره‌کننده، به حضور مبل‌ها نیاز دارد. آن‌ها چه در مدل‌های سنتی و سلطنتی و چه در اوج سادگی و مدرنیته، استایل باشکوه و دوست‌داشتنی به محیط منزل یا محل کار می‌دهند و همین‌طور در رفاه و راحتی حاضران نقش عمیقی دارند. پس می‌بایست در انتخاب آن، دقت بالایی صرف کرد.

نقش مبلمان در جذابیت بصری منزل

اگر می‌خواهید انرژی حاکم بر فضای منزل‌تان را قدرت ببخشید و نقاط بی‌روح و مرده محیط را زنده کنید، ابتدا به طراحی دکوراسیون‌تان نگاهی بیاندازید. کم‌وکاستی‌های آن را مشخص کنید و شکل چیدمان را از نظر بگذرانید. در واقع، هیچ‌چیز به اندازه عناصری که در فضا برقرار هستند، در افزایش ارزش منزل اهمیت ندارند.

میان همه عناصری که شما به‌منظور زیبایی‌شناسی یا کاربردهایی که دارند، خریده‌اید، مبل‌ها بخش مهمی از دکور هستند که با خود شکوه و زیبایی به ارمغان می‌آورند. آن‌ها درعین این‌که خصلتی کاربردی دارند، یک تجربه بصری لذت‌بخش به انسان می‌دهند.

مهم‌ترین ویژگی دیگری که مبل‌ها دارند، این است که با ترتیب قرارگیری خود، حرکت در منزل را جهت‌بندی می‌کنند و ایده‌ای برای چیدمان سایر عناصر دکوری و کاربردی می‌دهند. اینها دلایل خوبی برای حضور مبل‌ها در منزل شما نیست؟

تاثیر مبلمان در ارضای راحت‌ طلبی انسان ها

هرچقدر که زمان جلوتر می‌رود، افراد برای رسیدن به راحتی و رفاه جسمی خود، سعی می‌کنند راه‌های جدیدی را کشف کنند و دسترسی خود را به تجهیزات و وسایل بیشتر، افزایش دهند. گردآوری مبل‌ها در اطراف هم در فضای منزل، یکی از ترفندهایی بود که انسان‌ها آن را برگزیدند.

این عنصر کاربردی و زیبایی‌بخش، ضمن کمک به نشستن و ایستادن آسان بزرگ‌سالان و کسانی که از مشکلات مفصلی رنجیده هستند، زمینه بازی و تفریح کودکان را هم فراهم می‌آورند و بستری برای استراحت و درازکشیدن، بعد از یک روز کاری سخت هستند.

مبل‌ها، نورپردازی منزل شما را تقویت می کنند

قبل از هرچیز، اجازه دهید این نکته را یادآور شویم؛ خانه‌هایی که ظاهر مدرنیته‌ای دارند، طراحی دکوراسیون آن‌ها مدرن است و مبلمان، مهم‌ترین عضو در این طراحی هستند که اگر سبک جدیدی داشته باشند، می‌توانند موجب تقویت نور جریان‌یافته در منزل و بزرگ نشان‌دادن فضا باشند.

مبل‌های مدرن که دارای طرح‌های رنگی روشن و ساده هستند، با جذب نور خورشید و پخش آن در سراسر منزل، روشنایی را در فضا برقرار می‌کنند و می‌توانند مکملی برای ایده‌های دیگر در راستای طراحی معماری داخلی باشند.

سبک های مختلف مبلمان در دکورسازی، برحسب شکل و شمایل طراحی

مبلمان، یک هنر در طراحی دکوراسیون است نه یک وسیله!

خلاف زمان‌های قدیم که طراحی دکور بر پایه فرش‌ و پشتی‌ها استوار بود، امروز هر منزلی، برای داشتن جلوه‌ بصری چشم‌نواز و پاسخ به حس رفاه‌طلبی ساکنان خود، نیاز مبرمی به مبل‌ها دارد. این سرویس‌های شکیل، سبک‌های متعددی دارند و هر سبک براساس استانداردهای خاص خودش طراحی شده است. ما در ادامه، مدل‌های پایه‌ای این عناصر را معرفی کردیم و از کاربری منحصربه‌فرد آن‌ها، مطالبی را شرح دادیم.

مبلمان قطعه ای

تعداد قطعات رایج این مبل‌ها بین 3 و 5 عدد است. چنین عناصری به شما این امکان را می‌دهند که برحسب سلیقه و متراژ فضایی که در اختیار دارید، چیدمان‌های متنوعی را در نظر بگیرید. البته 2 سبک چیدمان متداول آن، به‌شکل‌های L و U است.

مبل های تاکسیدو

آیا تابه‌حال نام تاکسیدو را در سبک عناصر دکوراسیون شنیده‌اید؟ دسته و دیواره این مبل‌ها هم‌ارتفاع هستند، هیچ‌گونه پیچیدگی و انحنایی در آن‌ها دیده نمی‌شود و همه خطوط، شکلی صاف و مستقیم دارند.

مبلمان تختی

اسم این مبل‌ها، کارکرد آن‌ها را بیان می‌کند، این عناصر، 2کاره هستند. روزها برای نشستن و شب‌ها برای استراحت و خوابیدن مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر منزلی با اتاق خواب کوچک دارید، به‌نظر می‌رسد که خرید این مبل، پیشنهاد خوبی برایتان باشد.

مبل بریج واتر

در مبل‌های سبک بریج واتر، دسته‌ها به‌سمت پهلو خم می‌شوند و ارتفاعی پایین‌تر از تکیه‌گاه دارند. ظاهر منحصربه‌فرد این وسیله، تشخیص این‌که آیا سبک مدرن است یا کلاسیک را برایتان سخت می‌کند. در حقیقت، آن‌ها طراحی شبیه به عناصر سنتی دارند ولی زمانی که روی تشکچه‌های نرم آن می‌نشینید، راحتی و آرامش سبک مدرن را از آن دریافت می‌کنید.

سبک‌های مختلف مبلمان در دکورسازی برحسب احساسی که از طراحی خود تراوش می کنند

حسی که دکورسازی شما در منزل برقرار می‌کند، در چه سبکی جای می‌گیرد؟ سنتی و کلاسیک؟ مدرنیته؟ معاصر؟ یا سبک‌های نامحدود دیگری که سلیقه فردی شماست. مبل‌ها بسته به این حس‌وحال، در طراحی‌های ویژه‌ای وجود دارند که اغلب شما کم‌وبیش آن‌ها را می‌شناسید.

مبل های سبک مدرن

طراحی جدیدی که در سال‌های اخیر وارد معماری منازل شد و در چیدمان عناصر، خود را نشان داد، سبک مدرن است. در مبل‌هایی با این سبک، خطوط ساده هنری موج می‌زند، روشنی رنگ‌ها، محیط را دلباز می‌کنند و عناصری همچون فولاد، چرم، پلاستیک و وینیل در ساخت این آن‌ها دیده می‌شوند.

مبل های سبک کلاسیک

سبک‌های نوستالژی و کلاسیک را همه می‌شناسید. مبل‌هایی با چنین طراحی و رنگ‌های رایج طلایی، قهوه‌ای و سایر رنگ‌های پرحرارت، حسی از گرما، صمیمیت، شکوه و تجمل دارند و بافت منزل را به تزئیناتی پیچیده و جزئی آغشته می‌کنند.

مبلمان سبک روستیک

مبل‌های سبک روستیک یا روستایی، با استفاده از چوب، پارچه کتانی و پنبه ساخته شده‌اند. رنگ‌های خاصی در آن‌ها به‌کار رفته است که در تلفیق با جنس طبیعی‌شان، در منزل شما احساس سبز طبیعت را برقرار می‌کنند.

مبل های سبک نئوکلاسیک

نئوکلاسیک، سبک جدیدی است که تجمل سنت و سادگی و آرامش مدرنیته را با هم دارد. مبل‌هایی با این سبک، از خطوط صاف به‌جای منحنی‌ها استفاده می‌کند و دارای رنگ‌های پیچیده و مجلل سنتی است. این مبل‌ها به کسانی پیشنهاد می‌شود که به طراحی دکوراسیون سنتی علاقه‌مند هستند ولی فضای کافی برای استفاده از وسایل سلطنتی بزرگ و جاگیر ندارند.

جمع‌بندی

اگر به تناسب ظاهری و زیبایی‌شناسی دکوراسیون خود اهمیت می‌دهید، به فکر خرید یک مبلمان شیک و کاربردی، متناسب با نیاز و سلیقه شخصی خود، متراژ فضا و سبکی که معماری داخلی منزل‌تان از آن پیروی می‌کند، باشید. این عناصر، چنین قابلیتی را دارند که فضای خالی را به خانه‌ای که گرمای زندگی در آن جریان دارد، تبدیل کنند.

اگر از مشتریان سخت‌پسند هستید و گزینه‌های موجود در بازار را نمی‌پسندید، سفارش خود را در مجموعه تولیدی ایبلو به ثبت برسانید. استادکاران ماهر و نیروهای کاری متخصص، مطابق با آنچه که شما می‌خواهید و بهره‌گیری از موادی مرغوب و درجه یک، سعی می‌کنند ارائه‌ای داشته باشند که در وهله اول، کیفیت را نشانه می‌گیرد.

کد خبر 722499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.