از ظرفیت رسانه‌ها برای همراهی مردم با جشن گلریزان استفاده شود

استاندار خراسان‌جنوبی تأکید کرد: سی‌ودومین جشن گلریزان کمک به کودکان بی‌بضاعت در آستانه سال نو، با کیفیت و کمیتی بهتر از گذشته برگزار شود و از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه صداوسیما در شفاف‌سازی و نیز نحوه همراهی با این جشن استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت در دیدار اعضای ستاد جشن گلریزان استان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: تلاش‌های اعضای ستاد جشن گلریزان برای برپایی مستمر این مراسم در سه دهه گذشته قابل تحسین است.

وی با اشاره به روحیه نوع‌دوستی مردم خراسان‌جنوبی تصریح کرد: لازم است درخصوص برگزاری این مراسم و نحوه هزینه کرد عایدات جشن گلریزان سال گذشته اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گیرد.

استاندار گفت: از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه صداوسیما در شفاف‌سازی و نیز نحوه همراهی با این جشن استفاده شود.

وی با تأکید بر همراهی استانداری با ستاد جشن گلریزان استان، اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی هم باید از ظرفیت‌های در اختیار خود برای برپایی هر چه باشکوه‌تر این مراسم استفاده کنند.

قناعت با ذکر این نکته که مردم خراسان‌جنوبی در همراهی با همه مناسبت‌های ملی و مذهبی نمره قبولی کسب کرده‌اند، تأکید کرد: گزارش‌ها هم حکایت از رتبه برتر استان در زمینه پرداخت صدقات و کمک به اعتاب مقدسه دارد.

به گزارش ایمنا، براساس گزارش‌های ارائه شده در این نشست، حجم وجوهات نقدی اعطایی مردم در سی‌ویکمین جشن گلریزان که سوم اسفند سال گذشته برگزار شد، بیش از دو میلیارد تومان بود که صرف خرید شش هزار و ۲۰۰ دست لباس شده است.

بنابراین گزارش، بخشی از البسه خریداری شده در بین مدارس شهرستان بیرجند و بخشی هم از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) در مدارس سطح استان توزیع و به دانش‌آموزان کم‌بضاعت تحویل شده است، جشن گلریزان که همه‌ساله با هدف تأمین هزینه‌های خرید کیف، کفش و لباس سال نو کودکان بی‌بضاعت برگزار می‌شود، در اسفند سال ۹۸ به عنوان میراث معنوی کشور ثبت شده است.

به گزارش ایمنا، این مراسم، در سال‌جاری نیز در دومین روز اسفند و هم‌زمان با سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) برگزار خواهد شد.

کد خبر 722482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.