درزهای انبساطی پل فلزی اصفهان اصلاح شد

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه اصلاح درزهای انبساطی پل فلزی به پایان رسیده است، گفت: اصلاح درزهای طولی این پل نیز تا پایان سال به پایان خواهد رسید.

مسعود توکلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پل‌های سواره‌رو، بخش مهمی از شبکه حمل‌ونقل و ترافیکی شهر هستند که یکی از اجزای مهم این سازه‌ها، درزهای انبساطی است.

وی افزود: درزهای انبساطی باید ضمن فراهم کردن امکان انبساط و انقباض عرشه پل، بستری مناسب برای عبور خودروها باشد و از نشت آب به زیر سازه پل ممانعت کند.

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه پل فلزی، قدیمی‌ترین پل مدرن اصفهان محسوب می‌شود، تصریح کرد: با توجه به عرض ناکافی این پل و لزوم تعریض آن، سال ۱۳۹۵ عملیات تعریض انجام شد و در بخش قدیمی (میانی) پل، ۱۲ عدد درز انبساطی در دو طرف پل به طول حدود ۸۴ متر تعبیه شده است.

توکلی‌پور ادامه داد: در گذشته درزهای انبساطی بخش قدیمی، از نوع درزهای آسفالتی بود، اما با توجه به آب‌بندی نبودن کامل این درزها و حساسیت پل فلزی، همچنین پایان عمر مفید درزهای آسفالتی این پل، تصمیم بر اصلاح آن گرفته شد تا برای آن مانند بخش جدید (کناره) پل، از درزهای الاستومری استفاده شود.

وی با اشاره به وجود درز در محل اتصال پل قدیمی و جدید گفت: در مسیر شمال به جنوب و مسیر جنوب به شمال در مجموع به طول حدود ۲۶۰ متر، اصلاح درزهای طولی نیز ضروری بود.

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه پروژه اصلاح درزهای انبساطی پل فلزی از دهم آبان سال جاری آغاز شد و عملیات اصلاح درزهای عرضی نیز نیمه دی سال جاری به پایان رسید، ادامه داد: عملیات اصلاح درزهای طولی آسفالتی نیز از روزهای آینده آغاز می‌شود و تا پایان ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد.

توکلی‌پور اضافه کرد: عملیات اصلاح درزهای انبساطی، موضوعی تخصصی است و با توجه به محدودیت مجریان ذی‌صلاح و توانمند در این زمینه، مدیریت نگهداری و تعمیرات معاونت عمران شهری در سال گذشته نسبت به توانمندسازی و ارائه آموزش‌های لازم در این خصوص، اقدام کرده است که اجرای این پروژه توسط سازمان عمران شهرداری اصفهان با هزینه و مدت زمان کمتر نسبت به پروژه‌های مشابه، نتیجه این اقدام بوده است.

وی با بیان اینکه برای پروژه اصلاح درزهای انبساطی پل فلزی بالغ‌بر ۱۸.۵ میلیارد ریال هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: انجام این پروژه به صورت شبانه و ایجاد محدودیت‌های ترافیکی، مشکلات این اجرا را دوچندان کرد و منجر به طولانی‌تر شدن زمان اجرای آن می‌شد که با یاری خداوند و تلاش نیروهای متخصص توانستیم با کمترین تأخیر اجرای درزهای انبساطی عرضی را نیز به پایان برسانیم.

کد خبر 722475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.