شکارچی پرندگان کمیاب در هورالعظیم راهی زندان شد

رئیس دادگستری شهرستان هویزه گفت: قاچاقچی پرندگان کمیاب که به شکار غیرمجاز پرندگان در حال انقراض از منطقه تالاب هورالعظیم در این شهرستان اقدام می‌کرد، دستگیر و روانه زندان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از دادگستری خوزستان، کاظم نوروزی ترک‌آبادی اظهار کرد: به دنبال گزارش مأموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هویزه مبنی بر شکار غیرمجاز پرنده کمیاب و در معرض انقراض به نام "هوبره" توسط یک شکارچی در منطقه تالاب هورالعظیم، متهم با دستور مقام قضائی دستگیر و با صدور قرار تأمین متناسب روانه زندان شد.

وی افزود: از این متهم که سابقه ارتکاب جرایم مشابه را دارد، تعدادی تله شکاری و دوربین ۲ چشمی و یک دستگاه موتورسیکلت کشف و توقیف شد.

رئیس دادگستری هویزه با هشدار نسبت به هرگونه اقدام غیرقانونی علیه حیوانات و پرندگان وحشی و کمیاب، تصریح کرد: حفظ محیط زیست و منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و مطابق با ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی، بنابراین هرکس برخلاف مقررات و بدون مجوز قانونی، به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده اقدام کند، به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از ۲۰ میلیون ریال تا ۲۵ میلیون ریال محکوم خواهد شد.

کد خبر 722465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.