ایمن‌سازی بیش از ۱۱۰ نقطه حادثه‌خیز در استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: امسال علاوه بر ایمن‌سازی ۱۵ نقطه حادثه‌خیز مصوب، بیش از ۱۱۰ نقطه پرتصادف و مستعد حادثه در این استان ایمن‌سازی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌، مهرداد جهانی اظهار کرد: ایمن سازی راه‌های استان مرکزی با اصلاح هندسی، ترانشه برداری، تعریض پل، شانه و محور و احداث روشنایی نقطه‌ای انجام شده است.

وی از آغاز عملیات اجرایی برای ایمن سازی و رفع یک نقطه حادثه‌خیز در محور اراک - خنداب با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد ریال خبر داد خبر داد و افزود: عملیات اجرایی برای ایمن سازی پیچ «دُمِّ کَمَر» در محور اراک - خنداب آغاز شده و تا کنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به تلاش مستمر راهداران برای ایمن‌سازی راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز، خاطرنشان کرد: ایمن‌سازی این نقطه، یکی از مطالبات بحق ساکنین شهرستان خنداب بود که با پیگیری‌های صورت گرفته و جذب ۳۱.۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات رفع نقاط حادثه‌خیز کشور، عملیات اجرایی پروژه از اواخر دی ماه سال جاری آغاز شده و در حال حاضر در حال اجرا است.

جهانی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی به عمل آمده برای رفع نقطه حادثه‌خیز دم کمر، در فاز نخست ترانشه برداری در حدود ۱۵ هزار مترمکعب آغاز شده است که پس از اتمام آن و تعریض شانه خاکی به عرض تقریبی شش متر، عملیات احداث روشنایی در این محدوده نیز انجام خواهد شد.

وی گفت: اصلاح این نقطه حادثه‌خیز مجزا از نقاط حادثه‌خیز مصوب سال جاری است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: امسال ۳۷ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی و به تصویب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور رسیده است که تاکنون ۱۵ نقطه از این نقاط رفع خطر شده است.

جهانی ادامه داد: بر اساس برنامه قرار است تا پایان سال ۱۴۰۳ تمامی این ۳۷ نقطه اصلاح شود.

کد خبر 722422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.