انعقاد قرارداد اجرای هوشمندسازی ۵۰۰ کنتور گاز پُرمصرف استان مرکزی

قرارداد اجرای هوشمندسازی ۵۰۰ کنتور گاز پُرمصرف صنایع و ادارات استان مرکزی با حضور مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران، منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علی‌اکبر اسدی صبح امروز _سه‌شنبه سوم بهمن_ اظهار کرد: قرارداد اجرای هوشمندسازی ۵۰۰ کنتور گاز پُرمصرف صنایع و ادارات استان مرکزی با هدف مدیریت مصرف گاز، جلوگیری از هدررفت آن، حفظ محیط زیست و استمرار ایمنی گاز امضا شد.

وی افزود: پروژه هوشمندسازی کنتورهای گاز در گام نخست با هدف جلوگیری از مصرف غیرمتعارف در روزها و ساعات پیک مصرف اجرا می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با بیان اینکه این پروژه برای دادن اختیار پایش و مدیریت لحظه‌ای مصرف گاز تعریف شده است، تصریح کرد: استان مرکزی با پوشش گاز برای مشترکان با ۹۹.۸ درصد، در جایگاه مطلوبی در کشور قرار دارد.

اسدی اضافه کرد: در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه در کشور، مدیریت مصرف انرژی به‌ویژه گاز است که بهره‌گیری از هوشمندسازی کنتورها در این حوزه با همت شرکت ملی گاز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: کمبود گاز در کشور نداریم، اما هم‌زمان با برودت هوا، طرح‌های مدیریت مصرف گاز در کشور به‌منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی اجرا می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با بیان اینکه مدیریت مصرف انرژی باید از سوی دستگاه‌های مختلف پیگیری شود، خاطرنشان کرد: بررسی روند ۲۰ ساله مدیریت مصرف انرژی در بسیاری از کشورها نشان می‌دهد جامعه جهانی در مسیر کاهشی کردن این شاخص گام برداشته، این در حالی است که به استناد آمار، ایران در فهرست کشورهای با شدت مصرف انرژی بالا جای می‌گیرد.

اسدی ادامه داد: روند فزاینده و افسارگسیخته مصرف انرژی در کشور تا جایی پیش رفته است که از سال‌ها قبل با ناترازی تولید و مصرف روبه‌رو هستیم و تداوم این شرایط، کشور را با چالش‌های بزرگی مواجه می‌کند.

وی گفت: وزارت نیرو برای مدیریت مصرف در حوزه آب، هوشمندسازی در حوزه مصرف چاه‌های آب کشاورزی را در دستور کار خود قرار داده است.

برخورداری ۳۵ شهر و ۱۰۲۰ روستا از نعمت گاز

مهدی کمال‌آبادی فراهانی، مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با بیان اینکه ۳۵ شهر و ۱۰۲۰ روستا این استان هم‌اینک از نعمت گاز برخوردار هستند، تاکید کرد: در حال حاضر ۹۹.۸ درصد استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارد.

وی با بیان اینکه استان مرکزی نخستین استان سبز در حوزه گازرسانی معرفی شده است، افزود: ۶۸۳۳ واحد صنعتی و ۵۰ شرکت صنعتی و گلخانه‌ای از انرژی گاز در استان مرکزی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: این شرکت به ۴۰۰ هزار مشترک شهری و ۱۷۷ هزار مشترک روستایی خدمات‌رسانی می‌کند.

کمال‌آبادی فراهانی با بیان اینکه در استان مرکزی مصرف گاز ۲۶ درصد خانگی، ۲۶ درصد نیروگاهی، ۴۲ درصد صنایع و ۳ درصد سی‌ان‌جی است، اضافه کرد: نباید از ظرفیت‌های فرهنگ‌سازی که رابطه‌ای تنگاتنگ با مقوله بهینه‌سازی مصرف انرژی دارد، غافل ماند.

کد خبر 722418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.