آل‌کثیر مشکلی برای عقد قرارداد با پرسپولیس ندارد

کارشناس مطرح حقوقی‌ورزشی می‌گوید باتوجه به اینکه قانون نقل‌وانتقالات یک‌طرفه و به‌سود باشگاه‌هاست درصورت قرار گرفتن نام بازیکنان در لیست خروجی، بازیکنان می‌توانند بدون دخالت باشگاه قبلی با هر باشگاهی که می‌خواهند قرارداد امضا کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عیسی آل‌کثیر مهاجم سابق تیم فوتبال سپاهان اصفهان که در ابتدای پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی از پرسپولیس تهران جدا شد و با عقد قراردادی رسمی به‌مدت دو سال به جمع طلایی‌پوشان دیار نصف‌جهان پیوست پس از گذشت تنها نیم‌فصل بنا به اعلام منوچهر نیکفر، سرپرست مدیرعاملی باشگاه سپاهان در لیست مازاد قرار گرفت.

سپاهان نمی‌تواند مقصد بعدی آل‌کثیر را انتخاب کند

رسول باختر کارشناس حقوقی‌ورزشی در پاسخ به اینکه درصورت صدور رضایت‌نامه بازیکن برای تیم خاص، بازیکن صرفاً برای عقد قرارداد با همان تیم می‌تواند عقد قرارداد کند، اظهار می‌کند: طبق دستورالعمل جدید سازمان‌لیگ درخصوص نقل‌وانتقالات که از ابتدای فصل جاری تصویب شده است، صورتی که شرطی برای خارج کردن نام بازیکنی از لیست و صدور رضایت‌نامه‌اش باشد آن شرط باطل است و بازیکن مذکور می‌تواند با هر باشگاهی که می‌خواهد قرارداد امضا کند.

بازیکن سابق سپاهان مشکلی برای عقدقرارداد با پرسپولیس ندارد

وی می‌افزاید: براساس صحبت‌هایی که در فضای‌مجازی و رسانه‌ها صورت پذیرفت. عیسی آل‌کثیر در لیست مازاد سپاهان قرار گرفته بود و بازیکنی که در لیست مازاد یک باشگاه قرار می‌گیرد، می‌تواند مقصد بعدی‌اش را بدون دخالت باشگاه قبلی انتخاب کرده و راهی آن تیم شود و سپاهان نمی‌تواند در این خصوص برای بازیکن مازاد خود تعیین‌تکلیف کند.

بازیکن سابق سپاهان مشکلی برای عقدقرارداد با پرسپولیس ندارد

این کارشناس حقوقی‌ورزشی همچنین خاطرنشان می‌کند: قانونگذار با یک قانون یک‌طرفه به‌نفع باشگاه‌ها، دست باشگاه‌ها را برای خارج کردن اسم بازیکنان از لیست فراهم کرده است و طبیعتاً نمی‌توان در حق یک بازیکن که قانون ظالمانه علیه وی وجود دارد ظالمانه‌تر رفتار کرد و بازیکنی که در لیست خروجی قرار گرفته اجازه دارد باشگاه بعدی‌اش را بدون دخالت باشگاه قبلی انتخاب کند.

به گزارش ایمنا، براساس شنیده‌ها مهاجم ۳۳ ساله دومین خرید قرمزهای پایتخت پس از عبدالکریم حسنِ قطری خواهد بود و احتمالاً طی یکی دو روز آینده مدیران باشگاه پرسپولس از عیسی آل‌کثیر رونمایی کنند. آن‌هم در شرایطی که این تیم بیش از سه هفته است سرمربی ندارد و جانشین یحیی گل‌محمدی هنوز توسط مدیران باشگاه پرسپولیس انتخاب و مشخص نشده است. البته که کماکان موضوع سقف‌قرارداد برای تیم‌های لیگ‌برتری مطرح است و حتی شنیده‌ها حاکی از آن است که سازمان لیگ با ارسال نامه‌ای به باشگاه‌ها از ایشان در مورد قانون سقف قرارداد برای فصل آینده نظرخواهی کرده است.

کد خبر 722415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.