طرح‌های دهه فجر بندرگز ۴۹۸ فرصت شغلی ایجاد می‌کند

فرماندار بندرگز با اشاره به اینکه در دهه فجر سال‌جاری دو هزار و ۱۰۱ میلیارد ریال پروژه عمرانی و اقتصادی در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با افتتاح این طرح‌ها برای ۴۹۸ نفر شغل پایدار ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری بندرگز، صابر حسن‌پور اظهار کرد: از مجموع این طرح‌ها، ۴۰ پروژه عمرانی با اعتبار بیش از هزار میلیارد ریال و ۲۴۶ طرح اقتصادی با اعتباری بیش از ۹۸۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به این شهرستان افزود: ۱۸ هزار میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال پروژه عمرانی در دولت سیزدهم در بندرگز به بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار بندرگز سهم این شهرستان در احیای خلیج گرگان و لایروبی کانال آشوراده را سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با لایروبی کانال آشوراده، در ساحل بندرگز ۴۰۰ متر آب پیشروی کرده و تراز آب ۴۰ سانتی‌متر افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه خلع ید پروژه (عمانی‌ها) در بندرگز بعد از ۱۵ سال بلاتکلیفی در دولت سیزدهم تعیین تکلیف شد، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی لازم برای جذب سرمایه‌گذار جدید در این پروژه آغاز شده است.

حسن‌پور ادامه داد: حدود ۵۰ درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که افتتاح درمانگاه تأمین اجتماعی به بهبود دریافت خدمات درمانی به مردم این شهرستان به‌ویژه سالمندان کمک بسیاری کرد.

وی با بیان اینکه از زمان استقرار دولت سیزدهم، شش واحد راکد با اعتبار هزار و ۹۰ میلیارد ریال به چرخه تولید برگشت، ادامه داد: با برگشت این واحدها به چرخه تولید برای ۹۱ نفر اشتغال ایجاد شده است.

فرماندار بندرگز با اشاره به اینکه ۷۰ هزار متر مربع از زمین‌های دولتی بندرگز به نهضت ملی مسکن اختصاص پیدا کرد، تصریح کرد: اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای شهرستان بندرگز در دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل رشد ۲۰۰ درصدی و در تخصیص‌ها رشد ۲۷۳ درصدی داشت.

وی با بیان اینکه تولید آب این شهرستان در فعالیت دو ساله دولت سیزدهم در مقایسه با بازه چهار ساله دولت دوازدهم رشد چهار برابری داشت، گفت: اشتغال بندرگز در دولت سیزدهم ۳۳ درصد بیشتر شد.

کد خبر 722410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.