تلفات سنگین ارتش اشغالگر در مرکز و جنوب غزه

ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن بیش از ۳۰ نظامی خود طی ساعات گذشته در نوار غزه اعتراف کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از المیادین، دانیل هاگاری اظهار کرد: ۲۱ افسر و سرباز از نیروهای ذخیره، در اردوگاه المغازی در مرکز غزه کشته شدند.

وی افزود: مبارزان حماس ساختمان‌هایی را که سربازان در آن مستقر بودند با راکت بمباران کردند که منجر به فروریختن آنها شد. و ۲۱ نظامی اشغالگر در نتیجه ریزش دو ساختمان در مرکز غزه کشته شدند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ۱۳ نظامی دیگر این رژیم طی ۱۲ ساعت گذشته در درگیری با رزمندگان مقاومت فلسطین در خان یونس در جنوب نوار غزه کشته شدند.

وی درباره این درگیری‌ها گفت: نبردها در خان یونس بسیار سخت و دشوار است و جنگ بهای بسیار بسیار سنگینی دارد.

در همین راستا، «بئر السبع» سخنگوی بیمارستان «سوروکا» در شهر اشغالی در جنوب سرزمین‌های اشغالی از انتقال ۳۳ نظامی مجروح به این بیمارستان خبر داد و اعلام کرد که حال ۱۱ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی اعلام کرد که از ابتدای آغاز درگیری‌ها ۲۶۴۲ نظامی مجروح در بیمارستان پذیرش و بستری شده‌اند.

تلفات سنگین امروز ارتش رژیم صهیونیستی در غزه به حدی بوده است که صدای مقامات صهیونیست ازجمله اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم را هم درآورده است.

هرتزوگ در واکنش به این تلفات گفت: این یک صبح بسیار دشوار و غیر قابل تحمل است؛ درگیری‌های شدیدی در یک منطقه بسیار دشوار در جریان است.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در این باره اذعان کرد: صبح سخت و دردناکی است. قلب ما با خانواده قربانیان در سخت‌ترین روزهایشان است. این جنگی است که آینده «اسرائیل» را برای دهه‌های آینده تعیین خواهد کرد.

وی ادعا کرد: کشته شدن سربازان ما گواهی بر دستیابی به اهداف جنگ است.

بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل نیز گفت: خبر غم‌انگیز است و ما متعهد می‌شویم که از دست دادن فرزندان ما در غزه بیهوده نخواهد بود.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (پانزدهم مهر) عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا بیست‌وچهارم نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه، یکم دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام مقاومت مغایرت دارد.

کد خبر 722358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.