توقف‌های ناایمن زمینه‌ساز حوادث غیرقابل جبران

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با تاکید بر توقف نکردن در حاشیه‌های جاده‌ها به‌خصوص در راه‌های برون‌شهری هشدار داد و گفت: این توقف‌های حتی کوتاه می‌تواند موجب وقوع حادثه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، محمدرضا رضایی اظهار کرد: متأسفانه برخی رانندگان اقدام به پارک خودروی خود در حاشیه جاده به‌خصوص در محورهای پرترددی مانند هفت باغ می‌کنند که این موضوع می‌تواند به علت سرعت بالای دیگر وسایل نقلیه موجب بروز حوادث تلخ رانندگی شود.

وی افزود: برابر قانون، توقف وسایل نقلیه در محدوده فاقد شانه راه‌ها ممنوع است و رانندگان هنگام خرابی خودرو و هرگونه مورد اضطراری دیگر باید ضمن رعایت نکات ایمنی و استفاده از تابلو و علائم هشدار دهنده به دیگر رانندگان هشدار دهند و اگر وسیله نقلیه‌ای بدون رعایت موارد ایمنی و علائم هشدار دهنده در محل‌های غیرمجاز حاشیه راه توقف کرده باشد و خودروی دیگری از عقب با آن برخورد کند برابر قانون مقصر حادثه خودروی متوقف در حاشیه راه خواهد بود.

رئیس پلیس راه شمال استان در این خصوص از رانندگان خواست در صورت نیاز به توقف ضروری در مسیرهای برون‌شهری حتماً در پارکینگ‌های حاشیه راه و یا محل‌های امن دارای شانه خاکی توقف کنند و در توقف‌های شبانه نیز حتماً چراغ‌های خطر خودرو یا فلاشرها را روشن بگذارند.

کد خبر 722321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.