شاخص آلودگی هوای مشهد امروز سه‌شنبه ۳ بهمن

هوای کلانشهر مشهد امروز، سه‌شنبه با قرار گرفتن روی شاخص ۹۰ در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، میانگین کیفیت هوای مناطق سیزده‌گانه مشهد امروز_ سه‌شنبه سوم بهمن_ با قرار گرفتن روی شاخص ۹۰ در وضعیت زرد و قابل قبول قرار دارد.

همچنین هوای کلانشهر مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته با قرار گرفتن روی شاخص ۸۶ در وضعیت قابل قبول قرار داشته است.

شاخص ایستگاه‌های سطح شهر مشهد به تفکیک در ایستگاه سرافرازان با شاخص ۷۶، نخریسی با شاخص ۸۸، خاقانی با شاخص ۹۶، خیام شمالی با شاخص ۹۲، کریمی با شاخص ۶۲، تقی‌آباد با شاخص ۸۳، سمزقند با شاخص ۶۴، ایستگاه شهر با شاخص ۸۶، در وضعیت هوای زرد و قابل قرار دارند.

همچنین ایستگاه امامیه با شاخص ۱۱۲، الهیه با شاخص ۱۲۳، ساختمان با شاخص ۱۰۴ و ایستگاه ماشین ابزار با شاخص ۱۰۳ نیز در وضعیت هوای نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.

لازم به ذکر است در حالی که منابع محلی شاخص‌های بالا را برای ایستگاه‌های شهر مشهد عنوان می‌کنند، سامانه پایش کیفی هوای کشور برای ایستگاه تقی‌آباد شاخص ۱۰۴، ایستگاه ویلا شاخص ۸۱، ایستگاه خاقانی شاخص ۱۰۵، ایستگاه الهیه ۱۳۵ و ایستگاه خیام شمالی شاخص ۱۱۷ را نشان می‌دهد که برآیند هر دو منبع محلی و ملی، گویای وضعیت قابل قبول در اکثر نقاط برای کلانشهر مشهد است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوهای) است.

از ابتدای سال جاری تا امروز در مشهد ۱۴ روز هوای پاک، ۲۰۷ روز هوای قابل قبول، ۷۵ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۹ روز هوای ناسالم، دو روز بسیار ناسالم و یک روز خطرناک در روزشمار شاخص آلودگی هوا به ثبت رسیده است.

کد خبر 722308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.