در مسیر رسیدن به تولید ۸۰ هزار تن کاغذ هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زمان آغاز به کار دولت مردمی حدود پنج هزار تن کاغذ تحریر در کشور تولید می‌شد، در حالی که چندی قبل در مازندران جشن خودکفایی تولید کتاب‌های درسی با کاغذ ایرانی را برگزار کردیم و امروز در حال رسیدن به مرز تولید ۸۰ هزار تن کاغذ هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه دوشنبه _دوم بهمن_ در آئین پایانی بیست‌وسومین جشنواره ملی صنعت چاپ کشور ضمن تبریک ولادت امام جواد (ع) اظهار کرد: خیلی امیدواریم که تا دو سال آینده ایران را به مرز صادرات در بخش کاغذ برسانیم و این امر به همت اهالی صنعت چاپ امری شدنی است؛ در کنار برگزاری این جشن، به یاری خداوند متعال و با تلاش دوستانمان اخبار خوبی به اطلاع همه علاقه‌مندان این صنعت و همه دوستداران ایران سرافرازمان رسید.

وی با تاکید بر اینکه زمانی که برنامه‌های کاری وزارت فرهنگ را آماده می‌کردیم بر ملی شدن صنعت چاپ در ایران تاکید داشتیم، افزود: در صنعت چاپ با چند مسئله مواجه هستیم؛ بحث اول تأمین کاغذ است، زمان آغاز به کار دولت مردمی حدود پنج هزار تن کاغذ تحریر در کشور تولید می‌شد، در حالی که چندی قبل در مازندران جشن خودکفایی تولید کتاب‌های درسی با کاغذ ایرانی را برگزار کردیم و امروز در حال رسیدن به مرز تولید ۸۰ هزار تن کاغذ هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با بیان اینکه خوشحالیم که در این حوزه در کنار دوستانمان باشیم و برای حل مسئله کمک کنیم، خاطرنشان کرد: آماده حمایت جدی در بخش تولید انبوه دستاوردهای تولید شده در این حوزه هستیم و قصد داریم مشکلات مختلف حوزه چاپ را برطرف کنیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: نیازمند نوسازی ماشین‌آلات صنعت چاپ هستیم، البته آمادگی لازم برای برطرف کردن این مسئله نیز وجود دارد.

وی با اشاره به مشکلات حوزه ارز برای این صنعت نیز گفت: آمادگی داریم تا مشکلات حوزه ارز را حل کنیم، موضوع مالیات و تأمین اجتماعی مشکلات دیگر این حوزه است که باید برای رفع آن تلاش کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در دو سال اخیر اتفاق مهمی را در دولت مردمی شاهد بودیم و کارگروه ویژه کاغذ با مسئولیت معاون اول رئیس‌جمهور تأسیس شد؛ پیش از این توافق کرده‌ایم که حوزه اختیارات این کارگروه به عرصه کاغذ و نشر گسترش پیدا کند که می‌تواند گامی مؤثر در برطرف‌کردن مشکلات این حوزه باشد.

اسماعیلی با بیان اینکه معتقد هستیم صنعت چاپ و نشر ماهیتی فرهنگی دارد و با هنر گره خورده است، تاکید کرد: از فعالان صنعت نشر تقاضا دارم که در به کار نبردن کلمات غیرفارسی در تولیدات داخلی مراقبت کنند.

کد خبر 722302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.