۹۷ درصد از جمعیت هدف استان کردستان باسواد هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: ۹۷ درصد از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان کردستان باسواد و تنها سه درصد این رده سنی بی‌سواد مطلق هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، عبدالله رشیدی‌پور شامگاه _دوشنبه دوم بهمن_ در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان که در محل سالن شهدای گمنام برگزار شد، اظهار کرد: اگر اکنون پیشرفت‌هایی در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، منطقه‌ای و سایر حوزه‌ها در کشور حاصل شده است، بخشی از آن به آگاهی و دانایی مردم و افزایش علم و سواد در سطح جامعه ارتباط دارد.

وی به تأثیرات ویژه شکل‌گیری نهضت سوادآموزی در شهر و روستا میان اقشار مختلف و زن و مرد در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گریزی زد و افزود: نهضت سواد آموزی یکی از نهادهای موفق نظام مقدس جمهوری اسلامی و یادگار امام خمینی (ره) است که به برکت صدور فرمان معمار کبیر انقلاب مبنی بر تشکیل این سازمان، اکنون کشور در مرز ریشه‌کنی بی‌سوادی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان با اشاره به اینکه عدالت آموزشی در شهر و روستای استان به واسطه جهد و تلاش آموزشیاران نهضت سوادآموزی گسترش یافته است، گفت: اکنون استان کردستان در اکثر شاخص‌ها در مسیر توسعه و تعالی قرار گرفته است و امیدواریم در حوزه سواد آموزی نیز به نقطه ایده‌آل برسد.

رشیدی‌پور با استناد به آمار سوادآموزی در استان، تصریح کرد: ۹۷ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال در استان کردستان باسواد و تنها سه درصد این رده سنی بی‌سواد مطلق هستند.

وی نگاه توسعه‌ای به سواد را مورد تاکید قرار داد و حمایت و دغدغه‌مندی دستگاه‌های اجرایی و متولیان این حوزه را لازمه کسب موفقیت در سواد آموزی عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان با اشاره به اینکه انسجام، هم افزایی و هماهنگی دستگاه‌ها، رمز موفقیت در انسداد مبادی بی سوادی است، خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر با مشارکت تمامی دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های بین بخشی، شناسایی افراد بی‌سواد و ترغیب آنان به سواد آموزی نیز همواره بایستی تداوم داشته باشد.

کد خبر 722279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.