کامبک تاجیکستان برای تقابل احتمالی با ایران

تیم‌های ملی فوتبال قطر و تاجیکستان در آخرین بازی مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا چین و لبنان را شکست دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته سوم و پایانی مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا امروز _دوشنبه دوم بهمن_ با انجام دیدارهای گروه اول پیگیری شد و تیم‌های ملی فوتبال قطر و تاجیکستان از سد حریفان خود عبور کردند تا به‌ترتیب با کسب جایگاه‌های اول و دوم راهی مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها شوند.

قطر ۱ - چین صفر

تیم‌های ملی فوتبال قطر و چین امروز _دوشنبه دوم بهمن_ در چارچوب سومین و آخرین بازی مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا از ساعت ۱۸:۰۰ در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه و با قضاوت عبدالله جمالی با یکدیگر تقابل کردند که این دیدار با پیروزی قطر به پایان رسید.

کشور میزبان با پیروزی سه بر صفر مقابل لبنان و برتری یک بر صفر در برابر تاجیکستان، صعود خود به عنوان صدرنشین به مرحله یک‌هشتم نهایی را پیش از این دیدار قطعی کرده بود و تیم ملی فوتبال چین هم در دو بازی قبل نه گلی زد و نه گلی خورده بود اما با همین نتیجه سوم گروه اول بود.

شاگردان الکساندر یانکوویچ صربستانی امیدوار بودند که بتوانند طلسم گلزنی و پیروزی در این جام را بشکنند و به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی شوند و قطر هم به‌دنبال ادامه پیروزی‌ها بود تا در نهایت بتواند از عنوان قهرمانی در خانه دفاع کند و در نهایت میزبان با تک‌گل حسن الهیدوس در دقیقه ۶۶ به سومین پیروزی متوالی‌اش رسید.

بدین ترتیب تیم ملی فوتبال قطر که صدرنشینی و صعود خود به مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا را قطعی کرده بود با ۹ امتیاز از سه‌بازی باید در اولین بازی مرحله حذفی با یکی از تیم‌های سوم گروه‌های سوم (هنگ‌کنگ)، چهارم (اندونزی) یا پنجم (اردن، کره‌جنوبی و بحرین) دیدار کند.

تیم ملی فوتبال چین هم با کسب دو تساوی متوالی بدون به‌ثمر رساندن و دریافت حتی یک‌گل در جایگاه سوم ایستاده بود و در آخرین بازی شکست را هم تجربه کرد، باوجود همین باخت شانس این را خواهد داشت به‌عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم مرحله گروهی جواز حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی را کسب کند که البته در پایان بازی‌های مرحله گروهی مشخص خواهد شد.

تاجیکستان ۲ - لبنان ۱

در یکی از دیدارهای همزمان در دور سوم مسابقات جام ملت‌های آسیا در گروه اول، امشب _دوشنبه دوم بهمن_ تیم‌های فوتبال لبنان و تاجیکستان از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه جاسم بن‌حمد دوحه به قضاوت «مهند قاسم سارای» به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی دراماتیک تاجیکستان به پایان رسید.

این دیدار که بسیار پرحاشیه بود با چند اتفاق عجیب همراه شد. تاجیکستان در دقیقه ۵+۴۵ توسط «شرونی» به گل دست پیدا کرد اما پس از بررسی در اتاق کمک داور ویدئویی، این گل آفساید اعلام شد. در دقیقه ۴۹ نیمه‌دوم باسل جرادی هافبک لبنان با ضربه دقیق از کنج محوطه جریمه، دروازه حریف را باز کرد.

در ادامه کاظم الزین بازیکن لبنان در دقیقه ۵۶ در ابتدا بخاطر خطا با کارت زرد جریمه شد اما پس از مشورت داور با کمک داور ویدیویی، با کارت قرمز مستقیم از زمین مسابقه اخراج شد. سپس در ۷۱ علیشر ژالیوف برای تاجیکستان گلزنی کرد که این گل هم مردود شد.

این حملات برای تاجیک‌ها همچنان تداوم داشت تا در دقیقه ۸۰ بالاخره پرویژون عمربائف بازی را برای این تیم به‌تساوی کشاند و در دومین دقیقه وقت‌های اضافه نورودین خمروکولوف گل پیروزی‌بخش تاجیکستان را وارد دروازه لبنان کرد تا با کسب سه امتیاز مهم، جای چین و لبنان را در جایگاه دوم جدول گرفته و به مرحله یک‌هشتم نهایی برود که باید با تیم اول گروه سوم که احتمالاً به ایران برخورد خواهد کرد.

کامبک تاجیکستان برای تقابل احتمالی با ایران

کد خبر 722262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.