لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری اراک تقدیم شورای شهر شد

لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری اراک به مبلغ چهار هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان تقدیم شورای شهر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا محمودی شهردار اراک عصر امروز دوشنبه _دوم بهمن_ در صحن علنی شورا اظهار کرد: جزئیات بودجه در لایحه در نظر گرفته شده است و تقاضا داریم در شورای بررسی شود.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته مشکلاتی در تأمین گازوئیل ماشین آلات شهرداری وجود داشت که با مساعدت و حمایت معاونت عمرانی استانداری این مشکل برطرف شد.

شهردار اراک تصریح کرد: روزانه هزار قطعه از قطعات بتنی جدول به ابعاد ۳۰ در ۵۰ در واحد بلوک زنی شهر داری اراک در حال تولید است.

وی افزود: در محل بلوک زنی، سازه مخزن سوخت ۵۰ هزار لیتری گازوئیل با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

محمودی ادامه داد: مخزن فیزیکی آماده نصب در محل مورد نظر است تا در مواقع اضطراری و بحران ذخایر مورد نیاز سوخت وجود داشته باشد.

وی گفت: در محل کارخانه تولید آسفالت برای تأمین مواد اولیه هر فصل یک انفجار در معادن مربوطه صورت گرفته است.

شهردار اراک اظهارکرد: این موضوع در پنج سال اخیر بی‌سابقه است و مواد اولیه مورد نیاز تولید آسفالت به صورت کامل تأمین شده است.

وی اضافه کرد: همچنین بازگشایی معبر سیدالشهدا تقریباً آماده بهره‌برداری است و هم اینک در حال نصب چراغ راهنمایی قرار دارد و تنها بخش کوچکی از روکش آسفالت این معبر باقی مانده است.

محمودی گفت: در موضوع بهداشت و نگهداری معابر شهری هم در هفته گذشته این مهم در خیابان امام خمینی (ره) و برخی از مناطق حاشیه‌ای شهر اراک انجام شده است.

وی با اشاره به ساماندهی روز بازارها افزود: در زمینه ساماندهی روز بازارها که در دو هفته گذشته مورد توجه بوده است، یکشنبه بازار کوی رضوی به میدان سردشت منتقل شد و محل قبلی به دلیل اینکه به پیمانکار برای ساخت یک زمین چمن مصنوعی واگذار شده است این روز بازار به این محل انتقال پیدا کرد.

شهردار اراک تصریح کرد: هم اینک پنج زمین چمنی مصنوعی در حال ساخت و تجهیز است و امید می‌رود در دهه فجر و یا قبل از پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه لایحه خرید ۳۰ دستگاه اتوبوس برقی تقدیم اعضای شورا شد گفت: این لایحه با لایحه قبلی مبنی بر خرید ۳۰ دستگاه اتوبوس گازی تفاوت دارد و همچنان خرید آن تعداد اتوبوس مدنظر مدیریت شهری قرار دارد.

کد خبر 722226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.