تلاش برای ورود افراد تحول‌آفرین به مجلس/ کادرسازی شورای ائتلاف بر اساس خبرگی و نخبگی

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: افرادی که در معرض انتخاب قرار می‌گیرند سه دسته‌اند؛ کسانی که می‌توانند تحول ایجاد کنند، کسانی که وضعیت موجود را حفظ خواهند کرد و کسانی که وضعیت را از آنچه که هست بدتر می‌کنند؛ باید تلاش کرد فردی را به مجلس بفرستیم که بتواند تحول آفرین باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست خبری شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان بعدازظهر امروز _ دوشنبه دوم بهمن_ با حضور رؤسا و دبیران احزاب سیاسی انقلابی فعال در استان برگزار شد.

انتخابات را می‌توان زیرمجموعه انقلاب قلمداد کرد

اکبر خلیلیان، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان در ابتدای این نشست بر ضرورت ایجاد تحول در جامعه تاکید و اظهار کرد: حرکت‌های تحولی در جامعه توسط پارلمان‌ها و یا از طریق مردم به شکل انقلاب یا کودتا شکل خواهند گرفت و انتخابات را می‌توان زیرمجموعه انقلاب و در امتداد انقلاب قلمداد کرد.

وی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند بهترین مسیر برای ایجاد تحول انتخابات است که این تحول یک اساسنامه لازم دارد و اساسنامه آن قانون اساسی و قوانین مجلس است و مدیران تحول نیز رؤسای قوا خواهند بود که می‌توانند تحول را هدایت کنند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: ممکن است این تحولات دچار آسیب شوند و در تنازعات سیاسی، به حرکت‌های کور و رقابتی منجر شوند اما خبرنگاران می‌توانند این تنازعات را هدایت کنند.

وی با بیان اینکه برخی در خیابان‌ها به دنبال تحول می‌گردند، گفت: در پاسخ به چنین افرادی باید گفت اگر گذشتگان شما در خیابان‌های توانستند تحول ایجاد کنند شما هم خواهید توانست.

خلیلیان با اشاره به ترورهای سال‌های ابتدایی انقلاب توسط گروهک‌های منافقین و شهادت بسیاری از رؤسای قوا و مردم در آن زمان، ابراز کرد: با اندکی تفکر درمی‌یابیم که تنها راه تحول در جامعه فقط از طریق مجلس و قانون اساسی امکان پذیر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد هر روز گروهی از قانون اساسی تمرد کند و راه و روش خود را ادامه دهند، سنگ روی سنگ قرار نخواهد گرفت بنابراین لازم است همه به قانون اساسی پایبند باشند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه رسانه‌ها در عصر حاضر می‌توانند حکمرانی خوبی در فضای مجازی داشته باشند، اذعان کرد: با وجودی که از دید دوستان و دشمنان، جمهوری اسلامی ایران کشوری قدرتمند تلقی می‌شود اما متأسفانه بعضی از رسانه‌های داخلی ما مدعی ضعیف بودن کشور هستند؛ این موضوع به خودکوچک‌بینی آنها نشأت می‌گیرد که منشأ آن خودبزرگ‌بینی است؛ چرا که اگر فردی خود را بزرگ در نظر گرفت دیگران و کارهای دیگران را کوچک می‌بینید و دستاوردهای کشور را نیز نخواهد دید.

وی با تاکید بر اینکه دشمن سعی در مأیوس کردن مردم دارد تا از این طریق مشارکت آنها در انتخابات کاهش یابد، گفت: اصحاب رسانه باید فواید انتخابات را برای مردم بازگو کنند و به ویژه برای نسل جوان واقعیت‌ها را تبیین کنند تا همه بدانند به واسطه انتخابات یک انقلاب و تحول بزرگ در جامعه شکل خواهد گرفت.

«جهاد تصمیم» در کنار «جهاد تبیین»

خلیلیان با تاکید بر اینکه مجلس در رأس امور است و با مجلس قوی شاهد تحول در جامعه خواهیم بود، افزود: در شرایط فعلی جامعه لازم است علاوه بر جهاد تبیین، جهاد تصمیم نیز داشته باشیم؛ دوره جدید، دوره جهاد تصمیم است چرا که مردم باید آن تصمیم بزرگ یعنی شرکت در انتخابات را بگیرند که قطعاً تأثیرات خود را در کشور، منطقه و جهان خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه نقش رهبری در پیروزی انقلاب اسلامی بیش از اسلام و مردم بود، اضافه کرد: اسلام و مردم همواره در طول تاریخ بوده‌اند اما این نقش هدایت‌گرانه امام بود که به انقلاب اسلامی جهت داد و منجر به پیروزی آن شد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی تصمیم هر فرد می‌تواند در سیستم انقلاب و کشور مؤثر باشد، اگر به پشت سر نگاه کنیم می‌بینیم که سرنگونی حکومت پهلوی نیز یک تحول بود که در سایه هماهنگی و تصمیم مردم به وجود آمد.

وی با اشاره به برخی مشکلات جامعه بر توانایی مدیران کشور در حل آنها تاکید کرد و گفت: ما می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم هر چند نفوذی‌هایی از ابتدای انقلاب در کشور کارشکنی کرده و هنوز هم می‌کنند؛ کشمیری‌های قوه مجریه و قضائیه و مقننه همواره قصد ضربه زدن به کشور را داشته‌اند تا نگذارند اهداف قوا اجرا شود، اما این به معنای کارشکنی همه مسئولان نیست؛.

خلیلیان تاکید کرد: مکانیزم انتخاب سران قوا در ایران با سایر کشورها متفاوت است؛ در کشور ما مردم هستند که باید رأی بدهند و اگر فرد مشکلی نداشته باشد و صلاحیت او تأیید شود می‌تواند خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد اما اینکه این فرد بتواند تحول آفرین باشد یا خیر از ابتدا مشخص نیست.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که در معرض انتخاب قرار می‌گیرند سه دسته‌اند؛ کسانی که می‌توانند تحول ایجاد کنند، کسانی که وضعیت موجود را حفظ خواهند کرد و کسانی که وضعیت را از آنچه که هست بدتر می‌کنند؛ بنابراین باید تلاش کرد فردی را به مجلس بفرستیم که بتواند تحول آفرین باشد.

مهمترین وظیفه شورای ائتلاف، افزایش مشارکت است

محمدعلی قیصری‌ها، دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان در ادامه اظهار کرد: مهمترین وظیفه شورای ائتلاف که برای وحدت عملی نیروهای انقلاب به وجود آمده، تلاش برای افزایش مشارکت است.

وی با بیان اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب بر افزایش مشارکت وظیفه ما را سنگین‌تر کرده است، افزود: اولین وظیفه ما تاکید بر حضور و مشارکت مردم در انتخابات و دومین وظیفه ما انتخاب نماینده اصلح و شایسته است که باید در این راستا تلاش کنیم.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: شکل دهی شورای ائتلاف شهرستان‌ها نیز در همین راستای افزایش مشارکت است و باید از همه ظرفیت‌ها در این خصوص استفاده کنیم تا مجلسی انقلابی و کارآمدتر در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اگر شایستگان به مجلس راه یابند مشکلات جامعه حل خواهند شد که امیدواریم تلاش همه مجموعه‌های انتخاباتی در این راستا مؤثر واقع شود.

قیصری‌ها در خصوص روند تأیید صلاحیت‌ها ابراز کرد: با رسیدگی شورای نگهبان به اعتراضات برخی از نامزدهای رد صلاحیت شده، در برخی از شهرها بین یک تا ۱۰ نفر به عرصه رقابت برگشته‌اند و در مجموع در کل کشور حدود ۱۰۰۰ نفر به رقابت‌های انتخاباتی بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: بازگشت این تعداد از نامزدها با سلایق فکری متفاوت قطعاً به افزایش مشارکت مردم در انتخابات منجر خواهد شد که امیدواریم افراد اصلح به مجلس راه یابند.

شورای ائتلاف در ۲۳ شهرستان استان اصفهان تشکیلات دارد

عبدالله حق‌شناس، جانشین رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان در ادامه اظهار کرد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در ۱۴ حوزه انتخابیه در ۲۳ شهرستان استان اصفهان تشکیلات دارد و چهار پنج ماهی است که کار خود را شروع کرده است.

وی در خصوص نحوه انتخاب افراد در لیست شورای ائتلاف تشریح کرد: دیروز جلسه دبیران شهرستان‌ها برگزار شد و توضیحات لازم انجام شد و برنامه این است که در هر شهرستان با توجه به کارگروه و شورای ائتلاف آن شهرستان ۳ تا ۵ نفر انتخاب شده و بر اساس آئین نامه به شورای ائتلاف استان خواهند آمد؛ شورای ائتلاف استان این تعداد را به یک نفر رسانده و آن فرد را به شورای مرکزی معرفی خواهد کرد و افراد منتخب پس به وزارت کشور معرفی می‌شوند.

جانشین رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به اینکه شورای نگهبان تا ۲۰ بهمن ماه تغییراتی را اعمال خواهد کرد، باید منتظر بود تا حق کسی ضایع نشود؛ انتخاب افراد در شهر اصفهان نیز به عهده مجمع شورای انقلاب اسلامی است که با ما همکاری خواهند کرد.

تحول فقط از طریق صندوق آرا محقق خواهد شد

محمدرضا بکرانی، دبیر جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی استان اصفهان نیز در ادامه اظهار کرد: برای افزایش سطح مشارکت راه‌های مختلفی است؛ نخبگان سیاسی و اصحاب رسانه باید با نگاه به جامعه، دغدغه‌های که احساس می‌کنند و با ابزار تبیین که سال‌هاست مغفول مانده و همینطور شفافیت و صداقت به سمت جامعه رفته و به مخاطبان خود پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه کشور تحریم زده در ۴۵ سال پاسخی روشن به بسیاری از سوالات است، گفت: عمده مردم دغدغه رفاه اجتماعی و معیشت را دارند، با این وجود هر چه به سمت ۱۱ اسفند پیش می‌رویم شور و شعف بیشتری پیدا خواهند کرد.

دبیر جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه اکثریت مردم ما با صندوق‌های رأی آشتی هستند، گفت: مردم نظام اسلامی را برتر از همه نظام‌ها می‌دانند و اما اگر خواهان تحول هستند باید همه به پای صندوق‌های رأی بیایند چرا که تحول فقط از طریق صندوق آرا محقق خواهد شد.

کادرسازی شورای ائتلاف بر اساس خبرگی و نخبگی

مهدی بصراوی، دبیر حزب توسعه و عدالت اسلامی در استان اصفهان در ادامه اظهار کرد: یقیناً در حوزه نظارت بر نمایندگان ضعف داشته‌ایم که به خاطر تعدد و تکثر احزاب بوده است.

وی با اشاره به اتفاقاتی که طی ادوار مختلف افتاد و به نزدیک شدن احزاب به یکدیگر منجر شد، گفت: باید به سمت خبرگی یعنی استفاده از تجربه بزرگان و نخبگی در حوزه جوانان برویم، از این رو شورای ائتلاف به کادرسازی را شروع کرده است تا بر اساس آن پاسخگوی مردم باشد.

دبیر حزب توسعه و عدالت اسلامی در استان اصفهان تصریح کرد: شورای ائتلاف در حال بررسی نامزدها است اما چون این ائتلافات تازه کار هستند آنچنان که باید به چشم نمی‌آیند؛ با این وجود افراد منتخب در ائتلافات باید در عمل پاسخگوی شورا و مردم باشند.

وی ادامه داد: در تلاشیم نمایندگان را به یکدیگر نزدیک تر کرده، نیازهای شهرستانی، استانی و ملی را از طریق آنها پیگیری کرده و خلاءهای موجود را برطرف کنیم؛ نماینده باید بداند رأی شورای ائتلاف را نیاز دارند و باید گزارش به بزرگان مجموعه خود بدهد.

بصراوی خاطر نشان کرد: دغدغه‌های ما بزرگ نیست؛ گره‌های کشور کوچک است و با صبوری می‌توان آنها را باز کرد؛ خیلی از مسائل مورد بحث مجلس نیست بلکه اعمال سلیقه است که با هماهنگی و همدلی و جهاد تبیین می‌توان قدم‌های مؤثری برای حل آنها برداشت.

کد خبر 722220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.