واحدهای صلح و سازش در مساجد تشکیل شود

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: ائمه جماعت با راه‌اندازی واحدهای صلح و سازش در مساجد در کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی نقش ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا براتی‌زاده امروز _دوشنبه دوم بهمن_ در نشست هم‌اندیشی طلاب و امامان جماعت مساجد و ادارات اظهار کرد: کار تبلیغاتی به عنوان مهم‌ترین روش پیشگیری از وقوع جرم توسط روحانیت است.

وی افزود: همان‌گونه که انبیای الهی از طرف خداوند متعال مکلف به تبلیغ بودند، در همین مسیر کار اصلی طلاب و روحانیون نیز فرهنگ‌سازی صحیح و تبلیغات اسلامی و ایجاد صلح و سازش میان مردم است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: وقتی پرونده‌ای در محاکم دادگستری تشکیل و منجر به صدور رأی می‌شود، برای دولت و دستگاه قضائی هزینه‌های گزافی در پی دارد؛ بنابراین طلاب و روحانیون می‌توانند با ایجاد واحدهای صلح و سازش در مساجد به دستگاه قضائی در اشاعه فرهنگ مصالحه، کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به شعب و محاکم دادگستری و پیشگیری از وقوع جرم کمک کنند.

براتی‌زاده تاکید کرد: در جامعه اعتماد مردم به جامعه طلاب و روحانیون افزایش یافته و نقشه‌های دشمنان در تخریب وجهه روحانیت نتوانسته است به نتیجه برسد؛ این امر در واقع یک دستاورد بزرگ به‌شمار می‌آید و به‌طور قطع طلاب نیز با کار درست باید پاسخ اعتماد مردم را بدهند، در غیر این صورت موجب بی‌اعتمادی مردم خواهند شد.

کد خبر 722153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.