صدور شناسنامه برای ۶۵۰۰ هکتار باغ در قزوین

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین از صدور شناسنامه برای ۶۵۰۰ هکتار باغ باغداران استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی ظهر امروز _دوشنبه دوم بهمن_ در هفتمین نشست ملی راهبردی طرح شناسنامه واحدهای بهره‌برداری زیربخش باغبانی که با حضور مدیران ستادی وزارت جهاد کشاورزی و استان‌های قزوین و سمنان به عنوان استان‌های پیش رو برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۰ هزار هکتار از باغ‌های استان برای ثبت درخواست جهت صدور شناسنامه باغ اقدام شده که برای بیش از ۶۵۰۰ هکتار باغ شناسنامه صادر شده است.

وی افزود: این طرح در سطح همه شهرستان‌های تابعه اجرا و عملیاتی می‌شود که شهرستان‌های قزوین و بویین‌زهرا در این طرح پیشرو بوده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه طرح شناسنامه‌دار کردن باغ‌های با جدیت در سطح شهرستان‌های تابعه در حال پیگیری و اجرا است، ادامه داد: باغداران استان قزوین می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های مربوطه و اتاق‌های اصناف کشاورزی در شهرستان خود نسبت به ثبت‌نام و دریافت شناسنامه باغ و پروانه کسب کشاورزی اقدام کنند.

عطایی با اشاره به اجرای برنامه‌های آموزشی مرتبط با ترویج محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد: در همین راستا کارگاه آموزشی فرومون‌ها با محوریت معرفی فرومون‌ها و تله‌ها با هدف ترویج محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان، معرفی فرومون‌ها و تله‌ها در راستای کاهش مصرف سموم شیمیایی، ترویج کنترل بیولوژیک و تولید محصول سالم، همچنین کاهش عوارض استفاده از سموم شیمیایی برگزار شده است.

وی ادامه داد: تعامل و ارتباط کشاورزان با واحدهای فناور به ضریب نفوذ دانش در زمینه کاهش مصرف سموم شیمیایی و افزایش دانش بهره‌برداران در زمینه روش‌های درست مصرف این محصولات کمک می‌کند.

کد خبر 722121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.