هزینه تمام‌ شده جابه‌جایی مسافر با اتوبوس در قم چقدر است؟

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با بیان اینکه در حال حاضر قیمت تمام‌ شده جابه‌جایی هر مسافر در سفرهای شهری توسط ناوگان سازمان اتوبوس‌رانی ۷۲۰۰ تومان است، گفت: این هزینه با استهلاک اتوبوس به حدود ۹۷۰۰ تومان می‌رسد.

علی نیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، با اشاره به اهمیت خدمات ناوگان اتوبوس‌رانی در سطح شهر اظهار کرد: سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم در سال‌های گذشته اقدامات مهمی در راستای کسب رضایت شهروندان و افزایش ناوگان با خرید اتوبوس‌های جدید، راه‌اندازی سیستم شست‌وشوی مکانیزه، کاهش سرفاصله‌های اتوبوس‌ها، تغییرات در پرداختی به رانندگان بر مبنای رضایتمندی شهروندان و عملکردی، راه‌اندازی سیستم ناوبری ناوگان یا AVL انجام داده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت تمام‌شده جابه‌جایی هر مسافر در سفرهای شهری توسط ناوگان سازمان اتوبوس‌رانی ۷,۲۰۰ تومان است، افزود: این هزینه با استهلاک اتوبوس به حدود ۹,۷۰۰ تومان می‌رسد.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به این هزینه‌ها، مبلغ دریافتی از هر شهروند در سفرهای درون‌شهری با اتوبوس ۲,۱۰۰ تومان است.

نیک ادامه داد: کمک‌های دولتی در یارانه بلیت حمل‌ونقل عمومی قطع شده است و مابه‌التفاوت این مبالغ توسط مدیریت شهری برای حمل‌ونقل عمومی با اتوبوس‌یارانه پرداخت می‌شود که یارانه‌ای برابر با ۷۸ درصد هزینه واقعی است.

کد خبر 722082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.