طرح زیرگذر بزرگراه شهید چمران سال آینده اجرا می‌شود

رئیس اداره عمران منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: اصلاح حلقه سوم ترافیکی بزرگراه شهید چمران به طول ۲.۵ کیلومتر و طرح احداث زیرگذر این بزرگراه از پروژه‌های شاخص سال آینده منطقه ۷ شهرداری است.

محمدعلی زارعان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه کل بودجه شهرداری منطقه ۷ اصفهان ۵۲۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: از این مبلغ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه خالص عمرانی منطقه است که با تعداد ۸۶ پروژه تعریف و حدود ۹۳ درصد این پروژه‌ها انجام شده است و ۸۰ پروژه نیز در حال اجرا یا رو به پایان است.

وی افزود: سه پروژه شاخص عمرانی منطقه ۷ با بودجه ۴۸ میلیارد تومان، ۹ پروژه مهم منطقه‌ای حدود ۵۰ میلیارد تومان، پروژه‌های جاری مستمر همچون آسفالت ۵۰ میلیارد تومان و ۷۴ پروژه منطقه حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است که از پروژه‌های مهم منطقه‌ای شامل خیابان‌سازی‌، کف‌سازی، زیرسازی، بهسازی و پیاده‌روسازی خیابان سعدی با هزینه ۱۶ میلیارد تومان، احداث خیابان گل بنفشه حد فاصل خیابان شهید احمدی و خیابان گلستان حدود ۴ میلیارد تومان در حال اجرا است.

رئیس اداره عمران منطقه ۷ شهرداری اصفهان ادامه داد: خیابان‌سازی ضلع باند غربی خیابان خورزوق حدفاصل شهرک ولی‌عصر (عج) تا خورزوق به طول حدود سه کیلومتر و بودجه حدود ۲۲ میلیارد تومان در حال اجرا است و تاکنون حدود ۷۰ درصد پروژه انجام شده و زیرسازی آن با اساس تثبیتی سیمانک برای نخستین‌بار در اصفهان در حال اجرا است.

زارعان با بیان اینکه از دیگر پروژه‌های این منطقه ساماندهی مادی‌ها است، تصریح کرد: ساماندهی مادی چشمه خونین با هزینه‌ای بالغ بر ۶ میلیارد تومان در حال انجام است و تاکنون حدود ۹۸ درصد آن انجام شده است، همچنین ساماندهی مادی پرستار با هزینه بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ تومان انجام شد.

وی با بیان اینکه مادی صفی‌میرزا با حدود ۳ میلیارد تومان ساماندهی و پل‌های آن اصلاح شده است، خاطرنشان کرد: مادی شهید اکبری با هزینه بالغ بر حدود یک میلیارد تومان در حال اجرا است و ساماندهی دیواره‌ها، پیاده‌روهای اطراف و پل‌های پیرامون تمام مادی‌های سطح منطقه نیز انجام می‌شود.

رئیس اداره عمران منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: از دیگر پروژه‌های منطقه‌ای احداث پارک مولوی با هزینه بالغ بر ۴ میلیارد تومان و احداث پارک در ضلع غربی میدان حج، ابتدای خیابان سعدی با هزینه بالغ بر ۵ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: منطقه ۷ ایستگاه آتش‌نشانی نداشت، از این‌رو یکی از پروژه‌های مهم این منطقه احداث ایستگاه آتش‌نشانی میدان حج است که حدود ۹۵ درصد آن با هزینه بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تکمیل شده است و تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شود.

زارعان خاطرنشان کرد: تکمیل مجموعه پارک، سالن مطالعه و زمین ورزشی گلستان در دست بهره‌برداری است، همچنین پیاده‌روسازی خیابان‌های پرستار با پیشرفت حدود ۹۵ درصد، ادیب با هزینه ۳ میلیارد تومان و پیشرفت ۷۰ درصد و غرضی با هزینه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت داشته است.

برای سال آینده حدود ۷۵۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده و از این مبلغ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده است

وی ادامه داد: از دیگر پروژه‌های منطقه، ساماندهی معابر باغ فدک با قرارداد حدود ۶ میلیارد تومان و ساماندهی پیاده‌روها از نوع بتن دکوراتیو است که با هزینه حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

رئیس اداره عمران منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای سال آینده حدود ۷۵۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: از این مبلغ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده است که شامل سه پروژه شاخص عمرانی با مبلغ حدود ۸۵ میلیارد تومان، مهم منطقه‌ای با مبلغ ۴۶ میلیارد تومان، پروژه منطقه‌ای با مبلغ ۷۰ میلیارد تومان، پروژه‌های محله‌محور با مبلغ ۸۳ میلیارد تومان و پروژه‌های مستمر و جاری با مبلغ ۱۴۵ میلیارد تومان است.

وی گفت: یکی از سه پروژه شاخص سال آینده این منطقه، پروژه گردشگری باغ فدک است که با توجه به استفاده شهروندان اصفهانی و مسافران از آن، با انتخاب مشاور نسبت به طراحی جامع کل باغ فدک به‌ویژه دریاچه فاز ۳ با مساحتی حدود ۲۰ هزار متر مربع اقدام می‌کنیم؛ فاز ۱ و ۲ هر کدام به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع و با چهار برابر افزایش سطح، جزو پروژه‌های شاخص است.

زارعان اظهار کرد: تکمیل رینگ پساب کلکتور شرقی غربی، به‌منظور اتصال رینگ پساب مناطق ۱۴ و ۸ از کندروی بزرگراه شهید چمران انجام می‌شود، همچنین اصلاح حلقه سوم ترافیکی بزرگراه شهید چمران به طول ۲.۵ کیلومتر و طرح احداث زیرگذر این بزرگراه از پروژه‌های شاخص سال آینده منطقه ۷ شهرداری است.

وی افزود: از پروژه‌های مهم منطقه‌ای می‌توان به تعریض پل شریعتی حد فاصل میدان یاوری تا بزرگراه معلم به سمت شاهین‌شهر اشاره کرد که بار ترافیکی بسیار زیادی دارد و با هزینه حدود ۳۰ میلیارد تومان در سال آینده انجام می‌شود.

رئیس اداره عمران منطقه ۷ شهرداری اصفهان بیان کرد: مهم‌ترین پروژه پیاده‌روسازی سال آینده، بازسازی پیاده‌روهای خیابان مولوی و آسفالت این خیابان است.

کد خبر 722030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.