دعوت از شهرهای جهان در آزمایش مقابله با چالش‌های شهری

شهرهای سراسر جهان دعوت شده‌اند که به‌منظور شرکت در طرح‌های کاربردی آزمایشی ارائه‌شده برای مقابله با چالش‌های شهری توسط برنامه جهانی اکسلیگاو، درخواست دهند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اکسلیگاو (AcceliGOV)، یک برنامه جهانی که برای سوق دادن جوامع به سمت افزایش پایداری و انعطاف‌پذیری طراحی شده است، از ارائه شش پروژه آزمایشی مجزا با منابع جهانی و بررسی‌شده خبر داد که هر کدام برای پاسخگویی به چالش‌های توسعه شهری مجزا طراحی شده‌اند. شهرهای پیشرو از شهرداری‌ها و سازمان‌های خصوصی دعوت کرده‌اند تا پیش از پایان مهلت درخواست در بیست‌ونهم فوریه ۲۰۲۴ برای شرکت در یک یا همه این شش طرح آزمایشی درخواست دهند.

دعوت از شهرهای جهان در آزمایش مقابله با چالش‌های شهری

اکسلیگاو از نظارت بر محیط‌زیست گرفته تا ایمنی عمومی و راه‌حل‌های مدیریت زباله، به‌دنبال ارائه مجموعه‌ای جامع از طرح‌های آزمایشی با هدف پیشبرد پیشرفت در خدمات شهری و زیرساخت‌های ضروری است و ابتکار فعلی فراخوان اقدام برای کسانی محسوب می‌شود که آماده مشارکت نزدیک برای سفارشی‌سازی و ایجاد راه‌حل‌هایی هستند که شهرهای تاب‌آور و پایدار فردا را شکل می‌دهند. در ادامه با مجموعه فعلی پیشنهادهای آزمایشی شهرهای پیشرو در برنامه جهانی اکسلیگاو آشنا می‌شویم.

ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی حاشیه‌ای

میلیون‌ها راننده خودروهای خود را در خیابان پارک می‌کنند. بدون زیرساخت راحت و مقرون‌به‌صرفه شارژ حاشیه‌ای امکان انتقال برق به باتری خودروهای برقی وجود ندارد، بنابراین شارژرهای الکتریکی حاشیه‌ای راه‌حلی آسان و کم‌هزینه به محله‌ها ارائه می‌کنند تا زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی را که ساکنان در کنار خیابان پارک کرده‌اند، به سرعت مقیاس‌بندی کنند. این تأسیسات راه‌حلی عملی برای کمبود شارژرهای خودروهای برقی در مناظر شهری ارائه و مالکان املاک را قادر می‌کند تا به گردانندگان اصلی بازار روبه‌رشد خودروهای برقی تبدیل شوند و انتقال یکپارچه به حمل‌ونقل سبزتر را تسهیل کنند.

دعوت از شهرهای جهان در آزمایش مقابله با چالش‌های شهری

ابتکار بازآفرینی زباله‌ها

تعریف مجدد مدیریت زباله با فناوری، سیستمی فراتر از بازیافت سنتی است و تمام جریان‌های زباله جامد یا مایع را به مواد ارزشمند و قابل استفاده مجدد تبدیل می‌کند. خدمات بازآفرینی زباله‌ها با تسریع انتقال آن‌ها به یک اقتصاد دایره‌ای و بدون زباله با مشاغل پردرآمد حول تولید مواد اولیه حیاتی برای امنیت ملی و انعطاف‌پذیری، تأثیر فوری و چندنسلی بر جوامع دارند. این رویکرد نه‌تنها زباله‌ها را از محل‌های دفن دور می‌کند، بلکه مواد خام را نیز بازپس می‌گیرد، بنابراین نیاز به استخراج منابع جدید را کاهش می‌دهد و اثرات زیست‌محیطی را به حداقل می‌رساند.

دعوت از شهرهای جهان در آزمایش مقابله با چالش‌های شهری

پلت‌فرم آمادگی اضطراری

پلت‌فرم آمادگی اضطراری یک راه‌حل مبتنی بر ابر، با هدف ایجاد انقلابی در نحوه آماده شدن جوامع برای شرایط اضطراری است و توسعه سریع برنامه‌های واکنش جامع و هماهنگ را امکان‌پذیر می‌سازد. این پلت‌فرم همچنین اطمینان می‌دهد که آژانس‌های ایمنی عمومی و شرکای جامعه به ابزارهایی برای پاسخگویی مؤثر به سناریوهای تهدید فعال مجهز شده‌اند و ایمنی و انعطاف‌پذیری جامعه را افزایش می‌دهند. وقتی یک وضعیت اضطراری در یک جامعه رخ می‌دهد، همه افراد خواهان به حداقل رساندن اثرات منفی و حل وضعیت در سریع‌ترین زمان ممکن هستند و پلت‌فرم آمادگی اضطراری این امر را از طریق همکاری و هماهنگی ممکن می‌کند.

دعوت از شهرهای جهان در آزمایش مقابله با چالش‌های شهری

پیش‌بینی پیشرفته آب‌وهوا به‌کمک هوش مصنوعی

استفاده از پیشرفته‌ترین هوش مصنوعی برای پیش‌بینی رویدادهای طبیعی با دقتی بی‌سابقه از شاخص‌های این طرح محسوب می‌شود که با ارائه اطلاعات ضروری در زمان‌های معین برای صنایع و خدمات اضطراری که برای محافظت از عملیات و حیات خود در برابر ماهیت هولناک آب‌وهوای شدید به اطلاعات به‌موقع آب‌وهوایی متکی هستند، نقش‌آفرینی می‌کند. طرح آزمایشی ارائه‌شده نحوه نگاه دولت‌های محلی به تأثیرات آب‌وهوایی را تغییر می‌دهد و شهرها را از واکنش‌پذیر نسبت به شرایط جاری، به فعال تبدیل کند.

دعوت از شهرهای جهان در آزمایش مقابله با چالش‌های شهری

سیستم ان‌فیتوباکس

سیستم ان‌فیتوباکس (EnPhytoBox) یک راه‌حل پایدار و سازگار تصفیه فاضلاب ارائه می‌دهد که فرآیندهای مبتنی بر طبیعت را مهار می‌کند. این سیستم که برای تطبیق‌پذیری طراحی شده است، از قدرت طبیعت برای تمیز کردن آب‌های آلوده برای تکمیل منابع آب و حمایت از جوامع مقاوم در برابر آب‌وهوا استفاده می‌کند، به این صورت که آب را با استفاده از ترکیبی از گیاهان، مواد تصفیه طبیعی و میکروب‌های مفید، تصفیه و هماهنگی اکولوژیکی را تقویت می‌کند. این سیستم از پارک‌های شهری گرفته تا مکان‌های صنعتی، برای طیف وسیعی از محیط‌ها مناسب است.

دعوت از شهرهای جهان در آزمایش مقابله با چالش‌های شهری

بینش زیست‌محیطی از طریق داده‌های ماهواره‌ای

شاخص این بینش استفاده از قدرت داده‌های ماهواره‌ای و هوش مصنوعی برای ارائه تجزیه‌وتحلیل محیطی جامع است. شهرها از این بینش در مورد مدیریت آب، سلامت درختان شهری و استراتژی‌هایی برای مقابله با چالش‌های زیست‌محیطی ناشی از شهرنشینی سریع بهره می‌برند و راه را برای برنامه‌ریزی شهری هوشمندتر و پایدارتر هموار می‌کنند. با درک و بهبود کیفیت فضاهای سبز و زیرساخت‌های شهرهای خود، خطر بلایای طبیعی مانند سیل، آتش‌سوزی و گرمای شدید را کاهش می‌دهد.

دعوت از شهرهای جهان در آزمایش مقابله با چالش‌های شهری

کد خبر 722026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.