مسابقات «فجیره» به ارزیابی بهتر تکواندوکاران کمک می‌کند

سرمربی اسبق تیم‌ملی تکواندو گفت: مسابقات «فجیره» برای سنجش بازیکنان ما مناسب است و کادر فنی بازیکنان را بهتر مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

مرتضی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با حضور ملی‌پوشان تکواندو ایران در یازدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی تکواندو فجیره اظهار کرد: «فجیره» یک تورنمنت رسمی نیست که از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار باشد. بازیکنان در چنین مسابقاتی برای کسب تجربه حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: عملکرد بازیکنان باید در مسابقات لیگ و تورنمنت‌های مختلف بررسی شود. بازیکنانی که در دو وزن اول و چهارم حضور دارند جزو بازیکنان جوان ما هستند مسابقات فجیره به کسب تجربه و ارزیابی بازیکنان این دو وزن ارزشمند است.

سرمربی اسبق تیم‌ملی تکواندو بیان کرد: مسابقات «فجیره» برای سنجش بازیکنان ما مناسب است و کادر فنی بازیکنان را بهتر مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: در اکثر رشته‌های مختلف قبل از مسابقات مهم دیدارهای تدارکاتی برنامه‌ریزی می‌شود که بازیکنان شناخت لازم را روی حریفان پیدا کنند. تداوم این نوع عملکرد توسط فدراسیون و زیر نظر گرفتن بازیکنان و محک زدن آن‌ها جزو روش‌های مثبت استعدادیابی برای مسابقات پیش رو است.

کریمی خاطرنشان کرد: بازیکنانی که به مسابقات «فجیره» اعزام می‌شوند قطعاً باید به روی سکوی اول بایستند زیرا که مسابقات از سطح بالایی برخوردار نیست. اگر بازیکنان نتوانند در این مسابقات عملکرد خوبی داشته باشند در کسب سهمیه نیز به مشکل بر می‌خوریم.

به گزارش ایمنا، یازدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی تکواندو فجیره در رده سنی بزرگسالان از پانزدهم لغایت هفدهم بهمن‌ماه در امارات برگزار خواهد شد و پنج نماینده کشورمان در این رویداد حضور خواهند داشت.

با تصمیم کمیته فنی در این مسابقات مهدی حاجی‌موسایی، ابوالفضل زندی، علیرضا حسین‌پور، میرهاشم حسینی و آرین سلیمی به رقابت با رقبای خود خواهند پرداخت تا کمیته فنی با توجه به ارزیابی عملکرد ملی‌پوشان در این مسابقات همچنین مسابقات لیگ برتر در نهایت برای انتخاب تنها نماینده اعزامی به مسابقات کسب سهمیه المپیک قاره‌ای تصمیم‌گیری کند.

پیش از این کمیته فنی فدراسیون تکواندو اعلام کرده بود که تنها نماینده اعزامی تکواندوی ایران به مسابقات قاره‌ای از میان اوزان یک و چهار المپیکی انتخاب خواهد شد. نکته جالب توجه در میان نفرات اعزامی به مسابقات فجیره حضور عجیب میرهاشم حسینی و حضور نداشتن نفراتی مانند ابوالفضل عباسی و علیرضا نادعلیان است.

کد خبر 721998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.