جدول حذفی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ + حریفان احتمالی مرحله یک هشتم (بروزرسانی ۱ بهمن)

تیم‌های ملی فوتبال قطر، استرالیا، امارات، ازبکستان، ایران و عربستان‌سعودی به‌همراه تایلند تا این لحظه قطعا راهی مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا شده‌اند. شرایط مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا برای گروه‌های مختلف به‌ویژه گروه تیم ملی ایران مورد توجه کاربران فضای مجازی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دیدارهای هفته دوم مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا _یک‌شنبه‌شب یکم بهمن_ با برگزاری دو بازی باقی‌مانده از گروه ششم به پایان رسید و عربستان‌سعودی تنها تیمی بود که به‌جمع قطر، استرالیا، ازبکستان، ایران امارات و عراق پیوست. البته که تایلند هم تاحدود زیادی این اتفاق را قطعی کرد. تیم‌هایی که صعودشان به مرحله یک‌هشتم نهایی این مسابقات قطعی شده و تکلیف مابقی تیم‌ها در هفته پایانی مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید:

در ادامه بررسی کوتاهی از جدول گروه‌های اول تا ششم جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا خواهیم داشت که ممکن است باتوجه به جایگاه احتمالی‌شان در مرحله یک‌هشتم نهایی با چه تیم‌هایی برخورد کنند. در گزارش زیر این جزئیات را مطالعه خواهید کرد.

گروه اول

تیم ملی فوتبال قطر با کسب دو پیروزی در صدر جدول گروه اول قرار گرفته است و باتوجه به نتایجی که در سایر بازی‌های این گروه به‌دست آمده صدرنشینی میزبان جام ملت‌های آسیا به‌عنوان تنها تیم تا اینجای رقابت‌ها قطعی است و طبق جدول از پیش تعیین‌شده باید در مرحله یک‌هشتم نهایی با یکی از تیم‌های سوم گروه‌های سوم، چهارم یا پنجم دیدار کند.

حالا در گروه سوم به احتمال فراوان هنگ‌کنگ سوم خواهد شد و در گروه چهارم اندونزی محتمل‌ترین گزینه است. اما در گروه پنجم همچنان نمی‌شود تیمی را به‌عنوان تیم سوم گروه پیش‌بینی کرد چرا که هر سه‌تیم اردن، کره‌جنوبی و بحرین ممکن است پس از پایان بازی‌های سوم در جایگاه سوم قرار بگیرند، اما یکی از این تیم‌ها قطعاً با قطر در مرحله یک‌هشتم نهایی دیدار خواهد داشت.

جدول حذفی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ + حریفان احتمالی مرحله یک هشتم (بروزرسانی ۱ بهمن)

تیم دوم گروه اول نیز به احتمال ۹۹ درصد چین خواهد بود و براساس آنچه مشخص شده و به معادله‌ای هم نیاز ندارد باید در سمت دیگر جدول مرحله یک‌هشتم نهایی به‌مصاف تیم دوم گروه سوم برود. حال باید دید نتیجه تقابل ایران و امارات چه خواهد شد چرا که هرکدام بازنده این بازی شود در جایگاه دوم قرار گرفته و حریف چین می‌شود.

گروه دوم

گروه دوم هم مقداری معادلات آسان‌تری برای مشخص شدن حریفان در مرحله یک‌هشتم نهایی دارد. استرالیا تا پایان بازی‌های دوم در جایگاه اول این گروه قرار دارد و باید در سمت آسان جدول با یکی از تیم‌های سوم گروه‌های اول، سوم یا چهارم در مرحله حذفی بازی کند. آن‌طور که تاکنون مشخص شده، تاجیکستان یا لبنان از گروه اول، هنگ‌کنگ از گروه سوم و به احتمال فراوان اندونزی از گروه چهارم به‌ترتیب بیشتر بودن امتیاز با استرالیا دیدار می‌کنند.

جدول حذفی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ + حریفان احتمالی مرحله یک هشتم (بروزرسانی ۱ بهمن)

از طرف دیگر تیم دوم گروه دوم که به احتمال بسیار زیاد سوریه خواهد بود در سمت دشوار جدول باید در مرحله یک‌هشتم نهایی با تیم دوم گروه ششم دیدار داشته باشد و از بین تایلند یا عربستان یک تیم می‌تواند باتوجه به کسب نتایج در بازی‌های دوم و سوم گروه ششم، در برابر تیم ملی ازبکستان بازی یک‌هشتم نهایی را برگزار کند.

گروه سوم

در گروه سوم تیم ملی فوتبال ایران چنانچه در بازی سوم موفق شود امارات را شکست دهد باید در سمت سخت جدول قرار گیرد که یک مدعی قهرمانی آنجا حضور دارد. ایران درصورت صدرنشینی در گروه سوم در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل یکی از تیم‌های سوم گروه‌های اول، دوم و ششم می‌رود که ترتیب آن براساس امتیازات و گروه‌بندی‌شان خواهد بود. بدین ترتیب از بین تاجیکستان یا لبنان، سوریه و عربستان یا عمان یک‌تیم حریف ایران درصورت صدرنشینی خواهد شد و با شکست دادن یکی از این تیم‌ها در مرحله یک‌چهارم نهایی احتمالاً با ژاپن دیدار می‌کند.

جدول حذفی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ + حریفان احتمالی مرحله یک هشتم (بروزرسانی ۱ بهمن)

اگر تیم ملی فوتبال ایران مقابل امارات تن به شکست تقریباً مصلحتی دهد دوم گروه سوم می‌شود و به‌سمت دیگر جدول می‌رود که طبق برنامه در مرحله یک‌هشتم نهایی باید رودرروی تیم دوم گروه اول یعنی چین بایستد و در مرحله یک‌چهارم نهایی هم با برنده دیدار تیم اول گروه چهارم (ژاپن یا عراق) با یکی از تیم‌های سوم گروه‌های دوم (سوریه یا هند)، گروه پنجم (بحرین) و عمان بازی خواهد کرد. برای تیم ملی امارات نیز همین معادلات صدق می‌کند.

گروه چهارم

همه مشکلات زیر سر تیم‌های گروه چهارم است. اگر روز جمعه عراق از سد ژاپن نمی‌گذشت رد اتفاقات عجیب در جدول مرحله حذفی هم دیده نمی‌شد. عراق به احتمال فراوان صدرنشین گروه چهارم خواهد بود و برخلاف پیش‌بینی‌ها جای ژاپن را می‌گیرد. بدین ترتیب عراقی‌ها باید با یکی از تیم‌های سوم گروه‌های دوم، پنجم یا ششم که به‌ترتیب سوریه، بحرین و عمان یا تایلند خواهند بود دیدار کند و در مرحله یک‌چهارم برنده این جدال به‌مصاف برنده بازی احتمالی چین و امارات می‌رود.

جدول حذفی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ + حریفان احتمالی مرحله یک هشتم (بروزرسانی ۱ بهمن)

ژاپن هم اگر اتفاق عجیب دیگری نیفتد در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌ها به‌مصاف صدرنشین گروه پنجم می‌رود که تا پایان بازی‌های دوم آن تیم اردن است. همچنین برنده این تقابل باید در مرحله یک‌چهارم نهایی در سمت سخت و مهم جدول با برنده دیدار صدرنشین گروه سوم (ایران) و یکی از تیم‌های سوم گروه‌های اول (لبنان یا تاجیکستان)، (سوریه) و (عمان یا تایلند) مصاف داشته باشد.

گروه پنجم

در گروه پنجم هم معادلات با تساوی روز شنبه اردن و کره‌جنوبی به‌هم ریخت. به‌نظر می‌رسد کره‌جنوبی از سد اردن عبور نکرد تا در سمت آسان جدول قرار بگیرد. اگر کره‌جنوبی دوم گروه پنجم شود با دوم گروه ششم که عربستان یا تایلند و حتی عمان خواهند بود دیدار می‌کند و اگر به‌عنوان صدرنشین راهی دور بعد شود مسیر صعب‌العبوری پیش‌رو دارد و باید طبق اتفاقاتی که تاکنون رخ داده ابتدا با ژاپن دیدار کند و سپس به استقبال ایران برود.

جدول حذفی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ + حریفان احتمالی مرحله یک هشتم (بروزرسانی ۱ بهمن)

البته که اردن هم احتمالاً علاقه‌ای به انتخاب چنین جدول عجیبی نداشته باشد اما همه‌چیز با بازی پایانی مرحله گروهی برمی‌گردد. اردن با صدرنشینی در مرحله گروهی باید به استقبال قدرت اول آسیا یعنی ژاپن برود و البته چنانچه این‌طور شود و بتواند مقابل آن‌ها نیز شگفتی‌سازی کند باید در مرحله یک‌چهارم نهایی با تیم ملی ایران دیدار کند.

گروه ششم

بازی‌های دوم گروه ششم یک‌شنبه شب به‌عنوان آخرین دیدارها برگزار شد و طبق پیش‌بینی‌ها تیم ملی فوتبال عربستان با غلبه‌بر قرقیزستان صدرنشین گروه ششم شد تا صعود خود به مرحله یک‌هشتم نهایی را قطعی کند و باید با تیم دوم گروه پنجم که از بین اردن و کره‌جنوبی خواهند بود بازی داشته باشد. عربستانی‌ها احتمالاً همین سمت جدول را انتخاب کنند چرا که قطعاً علاقه‌ای به انجام فینال‌های زودرس و بازی‌های سخت نخواهند داشت‌.

جدول حذفی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ + حریفان احتمالی مرحله یک هشتم (بروزرسانی ۱ بهمن)

تایلند و عمان مقابل هم به تساوی بدون‌گل رضایت دادند و باتوجه به این نتیجه، تیم دوم این گروه که به احتمال ۹۹ درصد تایلند خواهد بود باید با تیم دوم گروه دوم یعنی ازبکستان بازی خواهد کرد و برنده آن بازی در مرحله یک‌چهارم نهایی به احتمال فراوان به‌مصاف قطر می‌رود که در سمت سخت جدول قرار گرفته است. عمان هم با برانکو ایوانکوویچ تلاش می‌کند دست‌کم به‌عنوان یکی از چهار تیم برتر سوم مرحله گروهی راهی دور حذفی شود.

کد خبر 721991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.