اولویت واگذاری زمین با طرح جوانی جمعیت باشد

استاندار کرمان گفت: باید واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت را نسبت به مسکن ملی در اولویت دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _یکشنبه یکم بهمن_ در ستاد جمعیت استان با تأکید بر اولویت واگذاری زمین با طرح جوانی جمعیت، اظهار کرد: باید واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت را نسبت به مسکن ملی در اولویت قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه در شمال استان کرمان با محدودیت واگذاری زمین در شهر کرمان مواجه هستیم، اما در شهرهای اطراف این واگذاری زمین‌ها می‌تواند انجام شود، افزود: یکی از ابزارهای مهم در بحث جمعیتی و انگیزه برای خانواده‌ها بحث زمین است و به همان میزان که واگذاری این زمین‌ها مهم است، واگذار نشدن زمین نیز آسیب‌زا خواهد بود.

استاندار کرمان گفت: ۱۵ هزار متقاضی برای طرح واگذاری زمین در قالب جوانی جمعیت در استان داریم که تاکنون برای سه هزار نفر زمین تأمین شده است و از این رو باید تأمین زمین در اولویت قرار گیرد.

فداکار در ادامه با اشاره به اینکه در بحث بیمه‌های زایمان و ناباروری کارهای خیلی خوبی شده است، به مشکلات موجود نیز اشاره کرد و خواستار تصمیم‌گیری برای رفع آن شد و تصریح کرد: مهدکودک‌های شیفتی برای بعضی از مشاغل نیاز است تا در اختیار بانوان شاغل قرار گیرد.

مریم سادات طباطبایی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه مقدمه فرزندآوری ازدواج است و می‌طلبد در زمینه تسهیل ازدواج اقدامات لازم صورت گیرد، گفت: در پرداخت وام‌های فرزندآوری و ازدواج باید تسریع شود؛ واگذاری زمین نیز انگیزه بسیار مناسبی برای فرزندآوری است و انگیزه جدی برای این مهم خواهد بود.

کد خبر 721972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.