برپایی نمایشگاه تخصصی شیرینی و شکلات در سنندج با مشارکت ۱۳ استان

ششمین نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی شیرینی، شکلات و قهوه با مشارکت ۱۳ استان کشور در شهر سنندج برپا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی صمت، ششمین نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی شیرینی، شکلات و قهوه شامگاه _یکشنبه یکم بهمن_ با مشارکت ۱۳ استان کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر سنندج برپا شد.

طاها سمیعی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره‌کل صمت کردستان در آئین افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی کارگروه توسعه صادرات این نمایشگاه صنایع غذایی برپا شده است و از امروز به مدت یک هفته ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در قالب ۸۰ غرفه تخصصی دایر شده است، افزود: غرفه‌های یاد شده در ۱۷۰۰ متر مربع مساحت برپا شده‌اند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره‌کل صمت کردستان ادامه داد: در این نمایشگاه ۱۳ استان کشور از جمله استان‌های کردستان، زنجان، همدان، قم، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران و استان مرکزی حضور دارند.

سمیعی گفت: کارگاه آموزشی نحوه تولید شیرینی و شکلات در این نمایشگاه برای بازدیدکنندگان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این کارگاه‌های آموزشی که هر روز تا پایان نمایشگاه یک کارگاه برگزار خواهد شد، تولید شیرینی و شکلات توسط اساتید مجرب بر اساس فنون نوین آموزش داده می‌شود.

معاون صمت کردستان از برگزاری جشنواره پخت کیک به وزن بیش از یک تن در آخرین روز این نمایشگاه خبر داد و افزود: روز جمعه این کیک توسط دو واحد شیرینی‌پزی شرکت‌کننده در این نمایشگاه با ۳۰ متر طول تهیه می‌شود.

علیرضا فروتن، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان کردستان نیز اظهار کرد: این نمایشگاه از یکم تا ششم بهمن پذیرای بازدید عموم مردم شهر سنندج است.

وی خاطرنشان کرد: این ششمین دوره نمایشگاه صنایع غذایی است که کارگاه آموزشی آن برای نخستین بار و به همت اتحادیه قنادان استان به صورت روزانه در محل نمایشگاه برای بازدیدکنندگان برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان کردستان اضافه کرد: ۶۰ درصد از غرفه‌های این نمایشگاه با حضور واحدهای تولیدی استان برپا شده است.

کد خبر 721971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.