بازار «قلعه‌محمود» کرمان راه‌اندازی می‌شود

در گروه کاری گردشگری استان کرمان، پیرامون راه‌اندازی بازار «قلعه‌محمود» و اتمام کار مرمت باغ سالار کلانتر تصمیم‌گیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی در گروه کاری گردشگری استان کرمان با اشاره به تهیه طرح جامع ویژه بافت تاریخی شهر کرمان اظهار کرد: پس از بررسی لازم و نشست مشترک ادارات کل میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و شهرداری کرمان در این رابطه تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی افزود: این مهم قطعاً باید در راستای احیای فضای تاریخی و رضایت‌مندی مردم صورت پذیرد.

معاون عمرانی استاندار کرمان در ادامه به لزوم بازسازی و مرمت آثار تاریخی توسط دستگاه‌های متولی تاکید کرد و ادامه داد: بسته توافقی با مشارکت میراث فرهنگی و اوقاف به نحوی که احیای بناهای تاریخی میسر شود، تهیه خواهد شد.

به گزارش ایمنا، در این جلسه مصوب شد در راستای ایجاد بازار صنایع دستی که نقش بسزایی در راستای ایجاد کسب و کارهای وابسته به گردشگری خواهد داشت، راه‌اندازی بازار «قلعه‌محمود» توسط میراث فرهنگی و اوقاف در دستور کار قرار گیرد.

از دیگر مصوبات جلسه اتمام کار مرمت باغ سالار کلانتر با مشارکت میراث فرهنگی، شهرداری و موقوفه و کمک اعتباری استان توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بود.

کد خبر 721962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.