پاتوق شهری در میدان جمهوری راه‌اندازی شد

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور تسهیل در عبور و مرور ایمن رهگذران در میدان جمهوری، پاتوق شهری با تفکیک عبور و مرور شهروندان از پارک موتور سیکلت و دوچرخه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال به پایان رسیده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت پاتوق‌های شهری اظهار کرد: در زمان‌های قدیم، اجتماع مردمی در محلات هر شهر، در قهوه‌خانه‌ها یا چایخانه‌ها بود یا در کنارگذرها، در فصل زمستان زیر آفتاب و در تابستان زیر سایه به گفت‌وگو و تبادل افکار می‌پرداختند.

وی افزود: با تجمع افراد جمع کوچکی شکل می‌گرفت که علاوه بر اطلاع‌رسانی‌های روزمره و هنرپردازی‌ها، کاریابی نیز در آن از اهمیت ویژه برخوردار بود، به این منظور در این جمع‌ها معماران، بناها، نقاشان و حرفه‌های مختلف دور هم جمع می‌شدند و هرکس نیازمند هرکدام از حرفه‌ها بود به این جمع‌ها مراجعه و مشکل خود را مرتفع می‌کرد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به زندگی پرهیاهو و پرمشغله شهرها و ساماندهی عبور و مرور، همچنین استفاده از فضاهای کم‌حجمی که کارکرد خوبی برای پاتوق دارد، چندسالی است مدیران شهری درصدد احداث پاتوق‌های شهری با امکانات و مبلمان‌های خاص بوده‌اند تا در ساعاتی از روز شهروندان و اهالی محلات بتوانند از این محیط‌ها استفاده کنند.

پاتوق شهری در میدان جمهوری راه‌اندازی شد

باقری با اشاره به ایجاد پاتوق شهری در این منطقه بیان کرد: ضلع شمال غربی میدان جمهوری با وجود بانک و پاسگاه انتظامی، در ساعاتی از روز با حجم بالایی از مراجعان همراه است که تردد در پیاده‌رو را برای رهگذران با مشکل روبه‌رو کرده است، از این‌رو طبق درخواست شهروندان مبنی بر ساماندهی این پیاده‌رو، با طراحی ویژه مبادرت به احداث پاتوق شهری در این محیط کردیم.

وی افزود: این پاتوق با مساحت ۳۵۷ متر مربع علاوه بر ایجاد محیطی برای پارک موتورسیکلت، دوچرخه و محیطی امن برای انتظار افراد، موجب تردد ایمن برای رهگذران این قسمت نیز شده است.

باقری گفت: عملیات احداث این پاتوق با زیرسازی و سنگ‌فرش کف، ایجاد باغچه‌های سنگی با فضای سبز باطراوت، با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال به پایان رسیده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

کد خبر 721936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.