اجرای ویژه‌برنامه «هوای پاک و پسماند» ویژه دانش‌آموزان در منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان از برگزاری ویژه‌برنامه هوای پاک و پسماند در این منطقه خبر داد و گفت: این برنامه شامل نقاشی دیواری با موضوع آلودگی هوا و پسماند و تأثیر پسماند در آلودگی هوا بود که در قالب نقاشی به ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان آموزش داده شد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سال ۱۳۷۴، بحران آلودگی هوا در کلان‌شهرها مسئولان را بر آن داشت که به‌منظور افزایش آگاهی و ایجاد حساسیت در مورد آثار زیان‌بار آلودگی هوا، ۲۹ دی را به عنوان «روز ملی هوای پاک» نام‌گذاری کنند.

وی افزود: بر این اساس ویژه‌برنامه هوای پاک و پسماند با همکاری دبستان پسرانه حکیم در گروه سنی ۷ تا ۱۱ سال برگزار شد؛ این برنامه شامل نقاشی دیواری با موضوع آلودگی هوا و پسماند و تأثیر پسماند در آلودگی هوا بود که در قالب نقاشی به دانش‌آموزان آموزش داده شد.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این برنامه ۱۵۰ دانش‌آموز طی سه ساعت آموزش دیدند، همچنین ۲۰۰ نفر از عابران و اولیای دانش‌آموزان به‌صورت بصری از طریق نصب بنر آموزشی اینفوگرافیک و چهره‌به‌چهره آموزش دیدند.

اجرای ویژه برنامه «هوای پاک و پسماند» ویژه دانش‌آموزان در منطقه ۵ اصفهان

کارگر با بیان اینکه به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) به اولیای دانش‌آموزان دبستان حکیم درباره کاهش پسماند و تولید شیرابه آموزش داده می‌شود، اظهار کرد: همکاران واحد امور شهر آموزش پسماند بر اساس درخواست شهروندان در سامانه ۱۳۷ و گزارش ایجاد ایستگاه زباله، از محلات و تجمع زباله در محله بازدید می‌کنند و آموزش چهره‌به‌چهره انجام می‌شود.

وی گفت: آموزش‌ها شامل آموزش چهره‌به‌چهره و محله‌محور است؛ در هفته ۳۰۰ نفر آموزش داریم و آموزش شهروندی در مدارس مهدکودک‌ها مراکز فرهنگی، ورزشی و مذهبی ماهانه ۱۰۰۰ نفر ساعت است، همچنین ویژه‌برنامه‌هایی متناسب با مناسبت‌های زیست‌محیطی و آموزش پاکبانان هر ماه برای هر نفر دو ساعت به‌صورت گروهی و حین کار شامل ایمنی و بهداشت اجرا می‌شود.

کد خبر 721934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.