برخورد با تخلفات ناوگان باربری در گیلان

رئیس پلیس راه استان گیلان از برخورد با تخلفات ناوگان باربری با سیستم توزین الکترونیکی در حال حرکت در محورهای رودبار به رشت و انزلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، جاور صفاری با اشاره به بهره‌مندی پلیس‌راه گیلان از سیستم نوین و فناوی‌های جدید، اظهار کرد: در سال‌های اخیر با توجه به افزایش ترددها در محورهای مواصلاتی و عدم کنترل کافی ترافیکی توسط عامل انسانی، استفاده از فناوری‌های نظارتی و کنترلی جدید در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: سیستم WIM یا سیستم توزین الکترونیکی در حال حرکت یکی از همین سیستم‌ها است که توانایی توزین خودروهای سنگین و ثبت سرعت آن‌ها را حین حرکت دارد،

رئیس پلیس راه استان گیلان خاطرنشان کرد: اکنون دو نمونه از این سامانه در محورهای رودبار به رشت و انزلی به رشت نصب شده و قادر است علاوه بر توزین خودروهای سنگین، سرعت تمامی خودروها را ثبت و همزمان به پاسگاه طول مسیر اعلام کند.

سرهنگ صفاری تصریح کرد: سامانه وزن وسایل نقلیه خودروهای سنگین را بدون نیاز به توقف آن‌ها با دقت مناسب اندازه‌گیری کرده و همچنین سرعت حرکت، عکس و مشخصات وسیله نقلیه عبوری اعم از پلاک، نوع وسیله و تعداد محورها و چرخ‌های آن را به صورت خودکار ثبت می‌کند.

وی گفت: پس از شناسایی خودرو و ارسال مشخصات آن به پلیس راه طول مسیر در مرحله بعد وزن خودرو در باسکول‌های ثابت پلیس راه به طور دقیق وزن شده و نسبت به اعمال مقررات اقدام می‌شود.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: هدف از نصب این سامانه، ساماندهی و قانونمند کردن تردد ناوگان باربری و جلوگیری از تخلفات شایع حمل بار اضافی، جلوگیری از خسارت به حریم راه و همچنین جلوگیری از سرعت رانندگان قانون‌گریز می‌باشد و پلیس راه گیلان در صدد است تا با همکاری راهداری و حمل و نقل استان نسبت به افزایش این سیستم در محورهای پرتردد و حادثه‌خیز اقدام کند.

کد خبر 721932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.