رساندن سطح مبادلات ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار قابل تحقق است

رئیس جمهور گسترش روابط تهران- تاشکند در دو سال اخیر را مطلوب دانست و گفت: با مبادله ظرفیت‌های دو کشور می‌توان هدف اولیه رساندن سطح مبادلات به یک میلیارد دلار را محقق کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز _یکشنبه یکم بهمن_ در آئین دریافت استوارنامه آقای «فریدالدین نصریوف» سفیر جدید ازبکستان، گسترش روابط تهران-تاشکند در دو سال اخیر را مطلوب دانست و اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی و علی‌رغم تحریم‌ها، ظرفیت‌های فراوانی در جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده که می‌توانیم با مبادله آنها و به لطف ظرفیت‌های متقابل ازبکستان، روابط را بیش از پیش گسترش داده و هدف اولیه رساندن سطح مبادلات به یک میلیارد دلار را محقق کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به سفرها، دیدارها و گفتگوها میان رؤسای جمهور دو کشور، بر اراده سران ایران و ازبکستان برای گسترش بیش از پیش روابط فیمابین تاکید کرد.

«فریدالدین نصریوف» سفیر ازبکستان نیز جمهوری اسلامی ایران را شریک مطمئن کشورش در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: ازبکستان علاقمند به گسترش همه جانبه روابط با ایران است و بنده مأموریت دارم تا همه محورهای نقشه راه گسترش روابط فیمابین را با دقت و جدیت دنبال کنم.

کد خبر 721925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.