بررسی آخرین راهکارها به منظور بهبود وضعیت تردد و کاهش تصادفات برون شهری

مدیرکل دفتر فنی استانداری گفت: راهکارهای بهبود وضعیت تردد و کاهش تصادفات برون شهری در کمیسیون ایمنی راه‌های استان اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محمد یوسف‌زاده مدیرکل دفتر فنی استانداری اصفهان در حاشیه کمیسیون ایمنی راه‌های استان، اظهار کرد: در این نشست آخرین وضعیت تصادفات و آمار جرح و فوت اصفهان در سال ۱۴۰۲ بررسی شد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار ارائه شده در خصوص تصادفات، بیشترین تصادفات بین ساعت ۱۷ تا ۱۹ اتفاق افتاده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اصفهان اظهار کرد: عدم توجه به جلو با سهم بیش از ۴۹ درصد، سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب‌آلودگی و همچنین عدم رعایت حق تقدم و فاصله طولی بویژه در زمستان و زمان لغزندگی جاده‌ها از مهم‌ترین عوامل تصادفات جاده‌ای محسوب می‌شوند.

یوسف زاده گفت: در این نشست مقرر شد با تدبیر لازم علل و عوامل تصادفات مورد بررسی قرار بگیرد و راهکارهای مناسب توسط دستگاه‌های انتظامی و اجرایی اتخاذ شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اظهار کرد: مطابق برآورد و تجزیه و تحلیل نقاط حادثه خیز مشخص شده، راهکارهای مناسب اعم از تعیین درصد سهم تقصیر و همچنین زمانبندی تردد ماشین آلات صنایع بزرگ استان در صورت عدم رفع نقاط حادثه خیز مربوطه مورد تصویب قرار گرفت.

یوسف زاده با اشاره به اهمیت ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات در ایام نوروز گفت: جانمایی ایستگاه‌های نوروزی و آمادگی جهت سفرهای نوروزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در این راستا اتخاذ گردید.

کد خبر 721921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.