هزینه‌ مسئولیت اجتماعی معادن خراسان جنوبی ساماندهی شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: معادن از محل مسئولیت اجتماعی خود در استان هزینه‌هایی در بخش‌های مختلف می‌کنند که باید ساماندهی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ علیرضا عباس‌زاده عصر _یکشنبه یکم بهمن_ در شورای معادن خراسان جنوبی اظهار کرد: در زمینه مدارس، خوابگاه‌های دانشجویی، آبرسانی و مسکن محرومان در استان‌ها نیازهایی داریم که معادن از محل مسئولیت اجتماعی خود می‌توانند ورود پیدا کنند. وی با اشاره به تهیه فهرست پروژه‌ها و نیازهای استان برای استفاده از مسئولیت اجتماعی معادن، بیان کرد: با استفاده از ظرفیت معادن خراسان جنوبی می‌توانیم برخی از مشکلات و معضلات حوزه اجتماعی استان را رفع کنیم.

معاون استاندار تصریح کرد: نباید ساده و کم اهمیت از کنار ظرفیت غنی معادن استان بگذریم. وی با تأکید بر اینکه باید شورای معادن استان با مصوبات خود زمینه را برای ورود سرمایه‌گذاران فراهم کند، بیان کرد: معادن از پیشران‌های اقتصادی خراسان جنوبی است و باید بیش از گذشته از این ظرفیت استفاده کنیم. عباس زاده گفت: در این جلسه با محاسبه حقوق دولتی سه معدن از معادن استان براساس میزان استخراج واقعی موافقت شد.

احمد آریافر، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم گفت: به مناسبت دهه فجر ۱۷ طرح صنعتی و معدنی بزرگ در استان آماده بهره‌برداری و کلنگ‌زنی است.

وی افزود: به مناسبت دهه فجر ۱۴ طرح صنعتی و معدنی آماده افتتاح است و عملیات اجرایی سه طرح با مجموع اعتبار ۵۳ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.‌

آریافر گفت: با افتتاح این طرح‌ها برای بیش از دو هزار نفر در استان شغل ایجاد خواهد شد. وی با اشاره به پرداخت حقوق دولتی معادن استان گفت: سال گذشته سهم خراسان جنوبی از محل حقوق معادن ۸۸۰ میلیارد ریال بوده که باید ۱۵ درصد آن به استان پرداخت می‌شد اما سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ۳۰ درصد این سهم ۱۵ درصدی را پرداخت کرده است.‌

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: معادن خراسان جنوبی سال گذشته ۸۰۰ میلیارد ریال از محل مسئولیت اجتماعی خود در استان هزینه کردند که باید این هزینه‌ها با محوریت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ساماندهی شود.

کد خبر 721920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.