مانور رای‌گیری انتخابات در کرمان برگزار شد

مانور رأی‌گیری انتخابات به منظور بررسی روند آمادگی ستاد انتخابات استان در محل فرمانداری کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدمهدی فداکار، امروز_ یکشنبه یکم بهمن_ با حضور در فرمانداری کرمان، روند آمادگی ستاد انتخابات مرکز استان را بررسی و در مانور رأی‌گیری انتخابات شرکت کرد.

استاندار کرمان ضمن بازدید از کمیته‌های حقوقی و رسیدگی به شکایات، حراست و استعلامات، اطلاع‌رسانی و آموزش ستاد انتخابات شهرستان کرمان، انتخابات را بزرگترین کار دولت در سال جاری دانست و گفت: حداکثر تلاش دولت برای برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و رقابتی است.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات این دوره، بحث فناوری اطلاعات و آی‌تی در راستای فرآیندهای الکترونیکی اضافه شده است، ادامه داد: وزارت کشور مجری انتخابات است و تلاش می‌کنیم تا آنچه مورد نیاز است و حداکثر زیرساخت‌ها فراهم شود.

فداکار مشارکت را مهمترین مسئله دانست و تصریح کرد: شهرستان کرمان بزرگترین و مهم‌ترین حوزه انتخابیه است و آمادگی کامل استان برای برگزاری باشکوه و سالم انتخابات وجود دارد.

۴۶۷ شعبه اخذ رأی در شهرستان کرمان دایر می‌شود

علی بابایی، فرماندار کرمان نیز با اعلام اینکه ۴۶۷ شعبه اخذ رأی در شهرستان کرمان وجود دارد، گفت: ۳۵۸ شعبه اخذ رأی برای شهر کرمان و شهرهای کوچک اطراف آن داریم و ۶۰ درصد شعب در مدارس، ۲۶ درصد در مساجد، هشت درصد در ادارات و شش درصد شعب نیز سیار هستند.

وی با بیان اینکه در مناطقی که تعداد رأی‌دهندگان زیاد است، شعب اخذ رأی خانم‌ها و آقایان به صورت مجزا درنظر گرفته شده است، ادامه داد: در شهر کرمان ۱۱ درصد شعب اختصاصی خانم‌ها و ۱۱ درصد شعب اختصاصی آقایان هستند.

بابایی بیان کرد: برای اقلیت‌های مذهبی نیز شعب اخذ رأی جداگانه‌ای با هیئت اجرایی مشخص آنها دیده شده است.

کد خبر 721831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.