تکمیل پروژه «قلب سبز» در منچستر

پروژه بزرگ بازسازی منچستر با تکمیل طرح پارک شهر موسوم به «قلب سبز» پایان گرفت که ایجاد آن از بیش از ۲۰ سال پیش آغاز شده بود. این طرح به ایجاد محله‌ای کم‌تردد و اولین محله عابران پیاده در این شهر بریتانیایی کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، منچستر از ۲۰ سال پیش پیاده‌سازی طرح قلب سبز را در راستای پروژه بزرگ بازسازی شهر آغاز کرده است که هدف آن ایجاد فضاهای سبز عمومی با کیفیت است که به ایجاد محله‌ای کم‌تردد برای عابران پیاده کمک می‌کند و زیربنای توسعه ۱۵۰۰ خانه و یک مرکز تردد جدید را در بخشی از شهر به دست می‌دهد.

قلب سبز به‌عنوان بخشی از یک سرمایه‌گذاری عمومی گسترده‌تر در پروژه بزرگ بازسازی منچستر است که میراث صنعتی و تولیدی بخشی از مرکز این شهر بریتانیایی را به‌عنوان یک نقطه کانونی جدید برای منطقه حفظ می‌کند. این سرمایه‌گذاری همچنین مسیری هموار برای طرح مسکن مقرون‌به‌صرفه شهر و یک مرکز جابه‌جایی جدید در مرکز شهر ایجاد خواهد کرد که شامل مسیرهای جدید پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری برای تشویق سفر فعال در محله‌ها، توسعه فضاهای سبز قابل‌توجه از جمله ایجاد مناطق جدید برای تالاب، کاشت طیف وسیعی از درختان جدید که در طول سال به شهر طراوت می‌بخشند، همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم است که ۱۵۰۰ خانه جدید در آن ایجاد خواهد شد.

تکمیل پروژه قلب سبز در منچستر

سبزتر شدن منچستر با پروژه قلب سبز

اصل کلیدی این سرمایه‌گذاری توجه به جامعه و ایجاد فضای سبز با کیفیت و چند منظوره برای نسل‌های فعلی و آینده به کمک توسعه مناطق بازی جدید با تجهیزات قابل دسترس، زمین‌های چمن باز، مسیرهای پیاده‌روی گسترده و فضایی برای میزبانی رویدادهای کوچک است. منطقه جدید به‌طور پایدار با حداقل ۳۰ درصد سطوح جدید ساخته شده از مواد بازیافتی برای ایجاد یک سیستم زهکشی قابل نفوذ طراحی شده است.

سنگ‌فرش‌های گرانیتی برداشته‌شده از میادین این بخش از شهر مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرد تا ضمن حفظ تاریخ شهر، توسعه ردپای کربن منطقه را کاهش دهد. حمایت از حیات وحش و افزایش تنوع زیستی نیز یکی از ملاحظات کلیدی پروژه است که با پرورش گونه‌های سبز جدید از طریق کاشت درختان بومی و میوه از جمله گیلاس، همچنین مناطق تالابی انجام گرفته است. در این پروژه اکثر درختان موجود حفظ خواهند شد و هر درختی که به دلیل سن یا بیماری نیاز به حذف داشته باشد، جایگزین خواهد شد. به‌عنوان بخشی از مرحله سوم و نهایی بازسازی نیز سرمایه‌گذاری گسترده‌تری در فضاهای سبز و قلمرو عمومی شهر به ترتیب در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۷ انجام خواهد گرفت.

زندگی در مرکز شهر

منچستر ۲۸.۱ میلیون پوند به کل پروژه ایجاد مسکن و مرکز جدید تردد در شهر اختصاص داده که همراه با ۴.۷ میلیون پوند تخصیص یافته، کل بودجه را به ۳۲.۷ میلیون پوند می‌رساند و مرکز شهر را به مکان فوق‌العاده محبوبی برای زندگی تبدیل می‌کند که در نزدیکی مشاغل، خدمات، سرگرمی‌ها و اتصالات حمل‌ونقل عالی دسترسی دارد. این سرمایه‌گذاری فرصت جدیدی برای توسعه فضاهای سبز بیشتر در مرکز شهر نیز فراهم می‌آورد و بخشی از تعهد طولانی‌مدت منچستر برای تبدیل شدن به مکانی سبزتر، جذاب‌تر و تمیزتر برای زندگی است.

تکمیل پروژه قلب سبز در منچستر

کد خبر 721803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.