صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری در استان خبر داد و گفت: رانندگان و مسافرانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر گیلان را دارند نسبت به تجهیز خودرو به امکانات ایمنی، زنجیر چرخ و لوازم گرمایشی اقدام کنند.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه سرد و بارشی از عصر روز دوشنبه تا روز چهارشنبه هفته جاری است.

وی افزود: بارندگی، وزش باد شدید و خیلی شدید، بارش برف گاهی شدید و خیلی شدید و کولاک در ارتفاعات و دامنه‌ها، مه آلودگی، رعد و برق و احتمال تگرگ از جمله مخاطرات پیش بینی شده در پی فعالیت این سامانه بارشی است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه طی این مدت دمای هوای استان ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس کاهش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: از عصر سه‌شنبه تا عصر چهارشنبه، برخی نواحی جلگه‌ای همجوار با دامنه‌ها مستعد بارش مخلوط برف و باران و بارش برف است.

دادرس از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و تصریح کرد: آب‌گرفتگی و اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی به ویژه در محورهای کوهستانی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب، لغزش و ریزش سنگ ازجمله اثرات فعالیت این سامانه بارشی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: با توجه به لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، رانندگان و مسافرانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر را دارند نسبت به تجهیز خودرو به امکانات ایمنی، زنجیر چرخ و لوازم گرمایشی اقدام کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه مخاطرات هواشناسی برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری در استان پیش‌بینی شده است، افزود: منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگواری انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت از کوهنوردی در مناطق کوهستانی و برپا کردن چادر و اتراق در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

کد خبر 721770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.