کمک ۹۵۵ میلیارد تومانی سپاه به محرومان قزوین

فرمانده سپاه استان قزوین گفت: در رزمایش کمک مومنانه از روزهای نخست تا امروز، ۹۵۵ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف در قالب بسته‌های معیشتی تا مرمت خانه‌های محرومان هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی صبح امروز _یکشنبه یکم بهمن‌_ در سیزدهمین جشنواره مالک‌اشتر استان قزوین که با حضور سردار حسین معروفی معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین در سالن حضرت زهرا (س) سپاه حضرت صاحب‌الأمر (عج) برگزار شد، اظهار کرد: سپاه و بسیج را تا جای‌جای استان قزوین گسترش معنایی دادیم. سپاه خادم و فدایی بی‌منت ملت است و ما نیز در راستای این خدمت و فداکاری بی‌منت در همه حوادث و رویدادها کنار مردم استان بوده و هستیم.

وی افزود: توطئه آمریکایی و اسرائیلی سال ۱۴۰۱ که گستره جغرافیایی ایران را در بر گرفته بود در قزوین هم رخ داد، اما بیش از ۵۷۰۰ نفر از فرزندان بسیجی وسط میدان بودند که این آمار با توجه به جغرافیای استان قزوین آمار قابل توجهی است.

فرمانده سپاه قزوین خاطرنشان کرد: نقطه اوج حوادث در سه روز اول ماجرا بود که با کمترین تلفات انسانی حتی از طرف مقابل و خسارات حداقلی مدیریت شد، البته این امر را به لطف خدا و هدایت حکیمانه مقام معظم رهبری و تدابیر فرمانده کل سپاه و بسیج می‌دانیم.

سردار آتانی اضافه کرد: بسیج سازندگی استان قزوین بیش از ۵۰۰ پروژه را در نقاط محروم برای خدمت به ولی‌نعمتان در دستور کار دارند و در مسیر اجرای آن در تلاش است. در رزمایش کمک مؤمنانه از روزهای نخست تا امروز ۹۵۵ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف در قالب بسته‌های معیشتی تا مرمت خانه‌های محرومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اقدامات سپاه و بسیج در حادثه سیل رخ داده در الموت ادامه داد: در مدت ۲۰ روز حدود ۱۲۰۰ نفر از بسیجیان در مناطق سیل‌زده به ارائه خدمت پرداختند.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الأمر (عج) کسب رتبه دوم در مباحث تعلیم و تربیت و کسب رتبه‌های یکم و دوم در کل سپاه‌های استانی در بحث‌های قرآنی را از افتخارات سپاه قزوین دانست و تاکید کرد: اقدامات انجام شده در حوزه دانش و پژوهش و حوزه جذب بخشی از افتخارات کسب‌شده توسط سپاه استان قزوین است.

سردار آتانی گفت: در حوزه مسکن نیز جزو نخستین استان‌هایی هستیم که خانه سازمانی و شخصی افراد را واگذار کردیم، با این تفاوت که ابلاغ این کار تا ورودی سال ۹۰ است، اما در استان قزوین تا ورودی آخر ۹۷ با قیمتی بسیار مناسب واگذار شد.

وی افزود: همه ظرفیت دولت و دستگاه‌ها را هم به این منظور پای کار آوردیم و اولین استانی بودیم که وام ۳۵۰ میلیون تومانی دولت را دریافت کردیم و در اختیار این پروژه برای احداث مسکن قرار گرفت.

کد خبر 721760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.