تولید کارهای فاخر و ارزشمند در استان‌ها نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به سرآمدی این استان در حوزه فرهنگ و هنر گفت: اگر گلایه‌ای مطرح است که اعتبار نداریم، این موضوع باید توسط وزارت ارشاد جدی گرفته شود، چرا که اگر قرار است کارهای فاخر و ارزشمند صورت بگیرد، این استان یکی از پایگاه‌های قوی آن است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری پیش از ظهر امروز _یکشنبه یکم بهمن_ در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ضمن تبریک ماه رجب و گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم که روز گذشته به شهادت رسیدند اظهار کرد: در این جلسه اصحاب فرهنگ، هنر، علم و تقوای استان دور هم جمع شده‌اند؛ همه جهان می‌دانند اصفهان ظرفیت فرهنگی و هنری عظیمی دارد و این امر واقعیتی در جهان فرهنگ و هنر است.

وی با یادآوری اینکه آثار تاریخی اصفهان و هنرمندان آن از مصادیق سرآمدی اصفهان در حوزه فرهنگ و هنر است، افزود: اگر گلایه‌ای مطرح است که اعتبار نداریم، این موضوع باید توسط وزارت ارشاد جدی گرفته شود، چرا که اگر قرار است کارهای فاخر و ارزشمند صورت بگیرد، این استان یکی از پایگاه‌های قوی آن است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عنوان کرد: تلاش کردیم جبران کاستی‌ها را با ظرفیت‌های استانی انجام دهیم، اما این امر کفایت نمی‌کند و امید است در دولت، وزارت فرهنگ و ارشاد تلاش کنیم از ظرفیتی که در اختیار داریم استفاده کنیم.

جان‌نثاری با تاکید بر اینکه این اداره کل، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است یعنی باید به سه واژه فرهنگ، ارشاد و اسلامی آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم، بیان کرد: صرف اینکه بگوییم هنر خوب است، کافی نیست و دنبال آن هم نیستیم، بلکه به‌دنبال فرهنگ و هنر دینی و اسلامی هستیم، همان چیزی که آثار موجود در استان مصداق همان است.

وی با بیان اینکه همواره فرهنگ اسلامی، ارشاد اسلامی و هنر اسلامی مورد تاکیدمان بوده و گذشتگان نیز همین امر را ترویج کردند، خاطرنشان کرد: اگر حرکتی، کاری و برنامه‌ای بخواهد این موضوع را تحت‌الشعاع قرار دهد، قابل پذیرش نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهار کرد: هنرمندان واقعی این استان ۲۴ هزار شهید هستند و اگر شخصی بخواهد هنر مردم اصفهان را ببیند، این هنر آن است که در یک روز ۳۷٠ شهید را تشییع کردند و بعدازظهر آماده اعزام به جبهه بودند و در ادامه هنرمندانی از دل این افراد پدید می‌آیند که آثارشان همین سبک را دارد.

وی با بیان اینکه حوزه رسانه‌ای استان نیز معقول، منطقی، دست‌پاک و قوی است و در این مسیر به‌دنبال تنویر افکار عمومی هستند، تاکید کرد: اصفهان به‌قدری سخاوتمند است که دوبرابر میانگین کشوری، جان تقدیم نظام، انقلاب و کشور کرده است.

جان‌نثاری عنوان کرد: تمام ظرفیت‌های موجود در استان را در اختیار اداره کل ارشاد قرار می‌دهیم و از سویی امید است در مقابل شاهد پشتیبانی‌های بیشتری از استان باشیم.

کد خبر 721745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.