افتتاح ۱۰۰۰ واحد مسکونی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح ۱۰۰۰ واحد مسکونی هم‌زمان با دهه فجر در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد روستا در نشست شورای مسکن با اشاره به اینکه ۶۸ هزار و ۸۷۷ نفر در کهگیلویه و بویراحمد در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند، اظهار کرد: ۵۰ درصد متقاضیان مربوط به شهر یاسوج هستند و ما همچنان با مشکل زمین مواجه هستیم.

وی افزود: ادارات زمین‌هایی را که دارند، برای طرح نهضت ملی مسکن در اختیار قرار دهند و هیچ دستگاهی حق ندارد، زمینی را که مستعد طرح نهضت ملی است، پنهان کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر دستگاهی زمین داشته باشد و در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دهد، اولویت را به کارمندان همان دستگاه‌ها می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های نهضت ملی مسکن در دهدشت و یاسوج نیاز به تأمین آب دارد، تصریح کرد: دو مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی در دهدشت و دو مخزن دیگر برای مرکز استان با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که از محل اعتبارات طرح نهضت ملی مسکن تأمین می‌شود.

روستا در خصوص مشکل طرح نهضت ملی مسکن در باشت خاطرنشان کرد: طرح نهضت ملی مسکن در باشت تاکنون بی‌نتیجه مانده است که زمین مربوط به جهاد کشاورزی و بنیاد مستضعفان باید تعیین تکلیف شود و هر چه زودتر مشکل طرح نهضت ملی مسکن برای ۵۵۰ متقاضی در باشت رفع شود.

وی گفت: راه و شهرسازی از شش ماه پیش با جذب یک مشاور در حال بررسی ایجاد شهرک جدید در اطراف یاسوج است و در صورتی که امکان داشته باشد برای خانه‌دار کردن مردم شهرک ایجاد می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بانک‌ها در تحقق برنامه‌های طرح نهضت ملی مسکن مشارکت کنند، گفت: پنج هزار متقاضی به بانک معرفی شدند و پنج هزار متقاضی جدید در نوبت است که هفته آینده بین بانک‌ها تقسیم می‌شوند تا هر بانک به وظیفه خود عمل کند.

روستا از افتتاح و کلنگ‌زنی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در دهه فجر خبر داد و افزود: حدود یک هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در دهه فجر افتتاح می‌شود که بیشتر واحدهای افتتاحی دهدشت است.

وی تصریح کرد: همچنین افزون بر یک هزار و ۲۰۰ واحد در دهدشت طی دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود و ۲۵۰ قطعه زمین هم در طرح جوانی جمعیت به متقاضیان واگذار می‌شود.

محمد راستا، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی تأیید نهایی شدند، گفت: سه سایت در شهر یاسوج با پیشرفت قابل قبولی در حال احداث است.

وی با بیان اینکه هشت هزار نفر از متقاضیان متقاضی زمین در طرح جوانی جمعیت هستند، گفت: بانک‌ها، راه و شهرسازی را در تحقق اهداف طرح نهضت ملی مسکن یاری کنند.

کد خبر 721707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.