ثمره وحدت جهان اسلام صلح است / برگزاری کنگره بین‌المللی شعر غزه در قم

شهردار قم گفت: امروز مسئله غزه و فلسطین موجب وحدت جهان اسلام شده که ثمره این درخت وحدت، میوه شیرین صلح است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد امروز _یکشنبه یکم بهمن_ در شب‌شعر بین‌المللی غزه که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: آنچه در غزه می‌گذرد، دل تمام آزادگان را به درد آورده است.

وی با اشاره به اشعار قرائت‌شده در این جمع افزود: این جمع با زبان‌های مختلف گویای آنچه هستند که در غزه می‌گذرد و دنیا از آن بی‌خبر است یا خود را به بی‌خبری میزند.

شهردار قم با اشاره به اینکه شرایط امروز غزه بسیار حزن‌انگیز و درعین‌حال بسیار امیدوار کننده است، خاطرنشان کرد: امروز وحدت بین جامعه اسلامی را شاهد هستیم. کسانی که دنبال این هستند که وحدت ما را به هم بزنند و با این کار بر ما سیطره داشته باشند، شکست خورده‌اند.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه وحدت جوامع اسلامی ثمرات بزرگی خواهد داشت، اضافه کرد: این وحدت همچون درختی است که میهمان آن‌ها باید صلح و صفا باشد.

به مناسبت گرامیداشت غزه به‌عنوان نماد مقاومت، عصر شعر بین‌المللی غزه امشب با حضور سقائیان نژاد شهردار قم، محرری رئیس شورای اسلامی شهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مشرف معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س)، استاد فلاحی از شاعران آئینی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدی میانجی رئیس مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعه المصطفی، اشعری رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم و دیگر مسئولان در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد.

در این برنامه فرهنگی که با حضور شاعران، هنرمندان و میهمانانی از ایران، فلسطین، عراق، یمن، هندوستان، آذربایجان، لبنان، پاکستان، بحرین، افغانستان، مصر و سوریه برگزار شد، اشعاری با محوریت مقاومت مردم غزه، مبارزه با استکبار و صهیونیست و محکومیت جنایات فجیع رژیم غاصب اسرائیل به زبان‌های فارسی، عربی، پستو و هندی سروده شد.

کنگره شعر بین‌المللی غزه با محوریت انتقام طوفان الاقصی و بیان تراژدی واقعی و تلخ کشتار فجیع کودکان توسط رژیم صهیونیستی برگزار شد. همخوانی گروه بین‌المللی سرود غدیر متشکل از یادگاران و جانبازان دفاع مقدس با ارائه سرود عهدالجبار با شهدای راه قدس، مقاومت، شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس به زبان عبری و عربی از دیگر برنامه‌های ارائه‌شده در این عصر شعر بود.

همچنین حاضران در جلسه یاد شهدای حمله امروز رژیم غاصب اسرائیل به محل حضور مستشاران نظامی ایران در دمشق سوریه را گرامی و پاس داشتند.

کد خبر 721687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.