شگفتی یا رندانگی، مسئله این است

کارشناسان فوتبال نتایج غیرقابل پیش‌بینی هفته دوم جام‌ ملت‌های آسیا و عملکرد شاگردان قلعه‌نویی برابر هنگ‌کنگ را بررسی کردند و تاکید کردند در این جام هیچ حریفی را نباید دست کم گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته دوم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با نتایج غیر قابل پیش‌بینی به روز آخر رسید و تیم‌هایی که کمتر کسی گمان می‌کرد توان حضور در این تورنمنت را داشته باشند حریفان صاحب نام و مدعی خود را با اما و اگرهای بسیاری روبه‌رو کردند. اردن در جدال با کره جنوبی به تساوی دو بر دو دست پیدا کرد تا معادلات گروه E را بهم بریزد. عراق موفق شد در تقابلی دور از انتظار ژاپن را دو بر یک متوقف کند و هنگ‌کنگ نیز اگرچه برابر تیم ملی ایران با نتیجه یک بر صفر شکست خورد، اما شب دشواری را برای شاگردان ژنرال رقم زد.

یوزها نباید هیچ حریفی را دست کم بگیرند

رحمان احمدی، کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص تقابل شاگردان قلعه‌نویی با هنگ‌کنگ به خبرنگار ایمنا می‌گوید: تیم ملی ایران در جدال با هنگ‌کنگ شرایط فوتبالی مناسبی نداشت و فکر می‌کنم اگر بازیکنان خود را پیدا نکنند در ادامه با مشکل مواجه شویم. بنابراین شاگردان قلعه‌نویی نباید هیچ حریفی را دست کم بگیرند چراکه امکان دارد شرایط بازی با هنگ‌کنگ دوباره تکرار شود هرچند که شانس با ایران یار بود، اما بازیکنان نباید هیچ تقابلی را سهل تصور کنند.

وی می‌افزاید: شاگردان قلعه‌نویی در این دوره موقعیت‌های بسیاری خلق می‌کنند البته این در شرایطی است که در دوره‌های قبل تیم ملی فوتبال کشورمان نگرش دفاعی‌تری داشت. با این تفاسیر می‌توان گفت عملکرد تیم ملی تفاوت بسیاری با گذشته پیدا کرده است. تمرکز نداشتن بازیکنان در تقابل با هنگ‌کنگ مشهود بود و شاهد پاس‌های اشتباه بسیاری در این جدال بودیم‌.

شگفتی یا رندانگی، مسئله این است

اگر هدف قهرمانی است، نباید از تیمی ترسید

احمدی در تشریح مسیر پیش‌روی تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح می‌کند: تجربه سال‌ها بازی من می‌گوید اگر قرار باشد تیمی قهرمان شود اهمیت ندارد برابر چه رقیبی قرار بگیرد. اگر مسائل تاکتیکی به بهترین شکل ممکن انجام شود تفاوتی ندارد چه تیمی در سوی مقابل قرار دارد. در واقع تسلط روانی و جسمانی باید تا حدی بالا باشد که دوندگی، جنگندگی و مسائل تاکتیکی بسیار مطلوب در زمین اجرا شوند تا قهرمانی مسجل شود.

وی با اشاره به توقف کره و ژاپن مقابل رقبای خود اضافه می‌کند: زمانی‌که ژاپن بازی را به عراق واگذار می‌کند، کره جنوبی برابر اردن به تساوی می‌رسد و عربستان با کامبک موفق می‌شود عمان را از پیش‌رو بردارد یعنی تنها تیم‌هایی که نام بزرگ دارند مدعی نیستند و از نظر من در این تورنمنت بازی آسانی وجود ندارد.

شگفتی یا رندانگی، مسئله این است

برخی تیم‌ها زیبایی فوتبال را از بین می‌برند

کارشناس فوتبال کشورمان بیان می‌کند: پس از تماشای دیدار کره و چین تنها یک سوال برای من ایجاد شد که چرا تیم‌های غرب آسیا هنگامی‌که از رقیب خود پیش می‌افتند سعی در اتلاف زمان دارند و به همین دلیل زیبایی‌های فوتبال را با حرکات زشت از بین می‌برند. این اتفاق در شرایطی است که تیم‌های شرق آسیا و اروپا چنین برنامه‌ای ندارند و همین موارد است که کیفیت مسابقات را کاهش می‌دهد.

ایران با غرور برابر هنگ‌کنگ صف‌آرایی کرد

محمد نوری، کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص دیدار ایران و هنگ‌کنگ به خبرنگار ایمنا می‌گوید: تیم ملی برابر هنگ‌کنگ بازی خوبی از خود ارائه نداد و از نظر من یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های تیم ملی فوتبال کشورمان را شاهد بودیم. هنگ‌کنگ نیز آنالیز بسیار خوبی از شاگردان قلعه‌نویی داشت. درواقع شاگردان ژنرال با تفکر اینکه رقیب خود را اختلاف چهار یا پنج گل از پیش‌رو بردارند پا به میدان گذاشتند و از نظر من این جدال فرصت مناسبی بود که آن‌ها به این نتیجه برسند هر تیمی می‌تواند دردسر ساز باشد همانطور که کره‌جنوبی و ژاپن مقابل حریفان خود با مشکل مواجه شدند.

وی می‌افزاید: در جدال با هنگ‌کنگ هیچکدام از بازیکنان نمایش مطلوبی از خود ارائه ندادند و از نظر آرایش اولیه تیم نقطه ضعف‌های بسیاری داشت. از طرفی بازی نکردن سردار آزمون برای من جای سوال بود. خط دفاع تیم ملی متزلزل است و از نظر من مشکل اصلی عملکرد ضعیف محمدحسین کنعانی‌زادگان است و در هر صورت اگر فشار روی خط دفاع باشد ضریب اشتباه بازیکنان بسیار بالا می‌رود. اعتقاد دارم اگر به جای هنگ‌کنگ مقابل تیم‌های قوی قرار می‌گرفتیم دروازه ایران باز می‌شد و امیدوارم در مراحل بعد این مشکلات برطرف شود.

شگفتی یا رندانگی، مسئله این است

اردن از نام و نشان کره ترس نداشت

نوری با اشاره به جدال کره جنوبی و اردن تصریح می‌کند: اردن برابر کره جنوبی جنگنده و قدرتمند ظاهر شد و از نام حریف خود نترسید. مربی تأثیر بسیاری در نتیجه‌گیری تیم دارد و از نظر من اردن با یک آنالیز مطلوب برابر کره صف‌آرایی کرد چراکه اجازه بازی‌سازی را به کره نداد. علاوه بر اردن، عراق نیز مقابل ژاپن بسیار عالی بازی کرد و از نظر من این تیم می‌تواند یکی از مدعیان باشد و برای تیم‌های صاحب نام دردسرساز باشد.

وی ادامه می‌دهد: مالزی و هنگ‌کنگ نیز تیم‌های شایسته‌ای بودند و امیدوارم شاگردان قلعه‌نویی از تقابل قبلی خود عبرت گرفته باشند و با تمام توان برابر حریفان بعدی خود صف‌آرایی کنند. همانطور که مربی ژاپن اذعان کرد از جدال با عراق درس گرفته است، امیدوارم این اتفاق برای تیم ملی فوتبال کشورمان نیز رقم بخورد و شاگردان قلعه‌نویی به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند هرچند که مسیر دشواری پیش‌روی آن‌ها است.

شگفتی یا رندانگی، مسئله این است

انتقاد اگر سازنده باشد چراکه نه

کارشناس فوتبال کشورمان یادآور می‌شود: هنگامی‌که تعداد تیم‌های یک تورنمنت افزایش پیدا می‌کند سطح مسابقات پایین‌تر می‌آید، چراکه برخی تیم‌ها حکم زنگ تفریح را دارند. امسال برخی گمان می‌کردند هنگ‌کنگ با اختلاف گل مقابل ایران شکست می‌خورد، ژاپن و کره نیز حریفان خود را با شکست سنگین مواجه می‌کنند، اما برخلاف این تفکر ثابت شد چراکه تمام تیم‌ها با برنامه‌ریزی پا به این مسابقات گذاشته‌اند. در این تورنمنت تیم‌های ضعیف نیز هدف‌دار ظاهر شده‌اند و به همین دلیل شاهد یک رقابت چشم‌نواز هستیم‌.

وی با تاکید بر حمایت از تیم ملی خاطر نشان می‌کند: هر مربی تفکر، تاکتیک و علاقه شخصی دارد و نمی‌توان به عملکرد آن‌ها خرده گرفت. باید از امیر قلعه‌نویی حمایت شود و در صورت لزوم نیز انتقاد سازنده وجود داشته باشد. تیم ملی فوتبال کشورمان مهره‌های خوبی به ویژه در خط حمله دارد و به همین دلیل باید نمایش مطلوب‌تری از خود ارائه دهد.

شگفتی یا رندانگی، مسئله این است

به گزارش ایمنا، در شرایطی که بیشتر اهالی فوتبال اعتقاد داشتند تیم‌های کره‌جنوبی و ژاپن با اقتدار تمام می‌توانند به عنوان صدر نشین از گروه‌های E و D صعود کنند، رقبایی همچون اردن و عراق خلاف این موضوع را ثابت کردند تا در ادامه این تورنمنت شاهد تقابل‌های جذابی باشیم.

هرچند که نباید از نمایش مطلوب هنگ‌کنگ برابر ایران چشم‌پوشی کرد، شاگردان قلعه‌نویی با اینکه موفق شدند حریف خود را از پیش‌رو بردارند و صعود خود به مرحله حذفی را قطعی کنند، اما نقطه ضعف‌هایی دارند که در ادامه می‌تواند برای آن‌ها دردسر ساز شود. حالا باید دید تیم‌های مدعی در هفته سوم چه نمایشی از خود ارائه خواهند داد.

کد خبر 721662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.