پایش مراکز صنعتی چهارمحال‌وبختیاری افزایش یافت

مدیرکل سازمان محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌زمان با هفته هوای پاک نظارت‌ها بر مراکز تولیدی و صنعتی افزایش پیدا کرده و تصمیم گرفته شده است که سیر افزایشی نظارت‌ها با بهره‌گیری از توان کارشناسی، تجهیزاتی و قانونی ادامه داشته باشد.

سعید یوسف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: در راستای در دسترس بودن منابع حیاتی سالم و پاک از جمله هوای پاک برای جوامع انسانی و ارکان اکوسیستم اجرای برنامه‌های نظارتی و پایش مستمر مراکز صنعتی، تولیدی استان در طی سال انجام خواهد شد.

وی افزود: به منظور افزایش ضرایب ایمنی و سلامت عمومی جامعه از هوای پاک در طول سال، نسبت به نظارت مستمر بر فعالیت مراکز تولیدی – صنعتی و ممانعت از استمرار آلایندگی هوای این مراکز در قالب پایش‌های روزانه و شبانه اقدام می‌شود.

یوسف‌پور ادامه داد: هم زمان با هفته هوای پاک این نظارت‌ها افزایش پیدا کرده و تصمیم گرفته شده است که سیر افزایشی نظارت‌ها با بهره‌گیری از توان کارشناسی، تجهیزاتی و قانونی ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه آلایندگی واحدهای صنعتی محرز بوده و ادامه داشته باشد علاوه بر این‌که این واحدها موظف به پرداخت عوارض سبز خواهند شد، با پیگیری‌های حفاظت محیط‌زیست استان از طریق مراجع قضائی تا زمان انجام تمهیدات لازم و فنی جهت رفع آلایندگی تدابیر مربوطه نسبت به ممانعت از ادامه فعالیت آنها اقدام خواهد شد.

کد خبر 721628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.