پروژه‌های شهری همدان صاحب پیوست فرهنگی و اجتماعی می‌شود

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: بسترهای لازم در زمینه پیوست نگاری اجتماعی در شهرداری، شورا و دانشگاه فراهم شده است تا پروژه‌های شهری پیوست‌نگاری اجتماعی و فرهنگی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، علی رضایی امروز _شنبه سی‌ام دی_ با تاکید بر تغییر رویکرد شهرداری‌ها از کالبدی و عمرانی به فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: با توجه به آسیب‌های اجتماعی جامعه لازم است رویکرد فرهنگی-اجتماعی تغییر کند.

وی با بیان اینکه نخستین اقدام در حوزه ارزیابی تأثیرات اجتماعی تشکیل شورای راهبری است، گفت: امید می‌رود ارتباط و تعامل با دانشگاه تقویت شود تا برای پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شهری از ظرفیت‌های موجود استفاده بهتری داشته باشیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: بسترهای لازم در زمینه پیوست نگاری اجتماعی
در شهرداری، شورا و دانشگاه فراهم شده است تا پروژه‌های شهری پیوست‌نگاری اجتماعی و فرهنگی داشته باشد.

دانشگاه‌ها به کمک مدیریت شهری بیایند

سعید شهابی‌نیا، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز تاکید کرد: شورای دوره‌های قبل، با وجود موانع متعدد و مشکلات گوناگون، آئین‌نامه ارزیابی تأثیرات اجتماعی را تدوین کردند.

وی افزود: شهرداری از جمله سازمان‌هایی است که بیشترین کار پژوهشی در شهر همدان را انجام می‌دهد، با این وجود دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی از این موضوع مطلع نیستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: طرح «ارزیابی تأثیرات اجتماعی» باید توسط دانشگاه‌ها و شرکت‌های بومی تهیه شود.

شهابی‌نیا با اشاره به آئین‌نامه ارزیابی تأثیرات اجتماعی تدوین شده توسط شهرداری تهران، تاکید کرد: شهرداری همدان نیز می‌تواند از موفقیت‌های شهرداری تهران در این زمینه بهره‌مند شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر همدان اضافه کرد: شورای شهر و شهرداری پیگیر اصلاح آئین نامه است و انتظار داریم دانشگاه‌ها همکاری‌های لازم را در این زمینه با مدیریت شهری داشته باشند.

کد خبر 721623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.