صنایع و معادن آلاینده در تیران مجوز نمی‌گیرند

فرماندار تیران و کرون گفت: صنایع و معادن آلاینده در این شهرستان مجوز نمی‌گیرند و در صورت تهدید زیست‌محیطی تعطیل می‌شوند.

علی محمدی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان با اشاره به اهمیت حفظ هوای پاک در تیران و کرون اظهار کرد: هوای پاک و موقعیت گردشگری این شهرستان نیاز به مراقبت دارد و نباید تحت تأثیر صنایع آلاینده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پایش استانداردهای زیست‌محیطی به‌طور مستمر انجام می‌شود، افزود: صنایع آلاینده تعطیل و تا زمان رفع مشکل مجاز به فعالیت نخواهند بود.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه حفظ سلامت هوا و محیط زیست جزو اولویت‌های مدیریت شهرستان است، ادامه داد: دو معدن دارای آلودگی با دستور قضائی تعطیل شد و تا معضل رفع نشود، پلمب باز نخواهد شد.

محمدی‌کیا با اشاره به اینکه آزمایش‌های مراکز صنعتی و معدنی برای جلوگیری از آلودگی و خسارت به محیط زیست مستمر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: صنایع آلاینده مجوز تأسیس نمی‌گیرند و بایدها و نبایدهای محیط زیست در زمره مهم‌ترین ارکان تصمیم‌گیری برای صدور مجوز است.

وی با بیان اینکه اصرار زیاد برای احداث و راه‌اندازی بعضی صنایع آلاینده وجود دارد، تاکید کرد: مجوز برای این کار و حرفه‌ها صادر نمی‌شود، نظارت‌های دوره‌ای برای همین کار انجام می‌شود و تنها صنایع پاک مجوز دریافت می‌کنند.

فرماندار تیران و کرون اضافه کرد: توسعه کشاورزی نوین و منطبق بر آمایش سرزمینی مثل گلخانه‌ها، موسیر و گیاهان دارویی و صنعت گردشگری جزو اولویت‌های این منطقه است.

محمدی‌کیا با بیان اینکه سیاست توسعه اقتصادی بر پایه صنعت‌های پاک و متناسب با اقلیم شهرستان است، تصریح کرد: فرصت‌های اشتغال‌زایی و تسهیلات بانکی تنها به این دسته از مشاغل اختصاص پیدا می‌کند تا فعالیت اقتصادی متناسب با شرایط زیست‌محیطی انجام شود.

کد خبر 721594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.