جمع آوری روزانه ۷/۵ تن پسماند خشک در اراک/ عضویت بیش از ۲۰ هزار خانوار اراکی در سامانه اکو

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: آمار روزانه تفکیک از مبدا پسماندهای بازیافتی در پایان آذر امسال به هفت و نیم تن رسیده و روند صعودی عضویت در سامانه اکو همچنان ادامه دارد.

مهدی فدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی با اشاره به ثبت رکوردی جدید در جمع‌آوری پسماندهای قابل بازیافت، اظهار کرد: در سنوات گذشته و قبل از اجرای طرح هوشمند خرید و جمع‌آوری پسماند خشک، روزانه در حدود ۱.۵ تن پسماند خشک از سطح شهر اراک جمع‌آوری می‌شد که پس از اجرای طرح، این حجم پسماند خشک به حدود ۷.۵ تن رسیده است.

وی افزود: با گذشت ۲۰ ماه از شروع به‌کار سامانه هوشمند جمع‌آوری و خرید پسماندهای خشک بازیافتی، در پایان آذر ماه سال جاری با جمع‌آوری حدود ۱۷۵۰ تن پسماند خشک، رکوردی جدیدی در فعالیت این سامانه به ثبت رسید و بار دیگر فرهنگ بالای تفکیک از مبدا شهروندان اراکی در کشور خودنمایی کرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک خاطر نشان کرد: تا پایان آذر ماه سال جاری، ۸۰۸۶۵ مورد درخواست جمع‌آوری پسماند خشک در سامانه اکو ثبت شده که حدود هشت درصد درخواست نسبت به میانگین موجود بیشتر است و این عدد نشان دهنده افزایش رضایت شهروندان از نحوه فعالیت این سامانه است.

وی با اشاره به مشارکت بسیار خوب اراکی‌ها در اجرای موفق این طرح زیست محیطی، اضافه کرد: در حال حاضر از ابتدای فعالیت سامانه هوشمند اکو، ۱۵۰۰ تن پسماند خشک جمع‌آوری شده است.

فدوی گفت: در آذر ماه سال جاری حدود ۲۰۹ تن پسماند قابل بازیافت جمع‌آوری شده و این ارقام روز به روز دارای رشد صعودی است.

وی ادامه داد: ۲۰ هزار و ۷۸۱ خانوار اراکی در سامانه هوشمند اکو ثبت نام کرده‌اند و با فروش پسماندهای قابل بازیافت خود، کمک محسوسی به حفظ محیط زیست شهر انجام می‌دهند و امید می‌رود این تعداد همچنان روند صعودی داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با بیان اینکه نباید به مبحث تفکیک زباله صرفاً نگاه اقتصادی داشت تاکید کرد: باید منفعت و جوانب اجتماعی و زیست محیطی این امر خطیر را نیز مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 721591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.