فعالیت ۱۸ مدرسه تک دانش‌آموز در خراسان شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت:  ۱۳۹ آموزشگاه روستایی با کمتر از پنج دانش‌آموز در استان فعال است که ۱۸ مورد آنان تنها با یک دانش‌آموز و یک معلم فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، ابوالقاسم اکبری امروز _شنبه، سی‌ام دی _ در نشست خبری اظهار کرد: خراسان شمالی از لحاظ تعداد مدارس روستایی، در رتبه چهارم کشور قرار دارد و ۴۵ درصد از دانش‌آموزان استان در روستاها تحصیل می‌کنند.

وی افزود: ۳۱۳ آموزشگاه عشایری در استان وجود دارند که ۱۰۸ مدرسه عشایری به صورت کوچ رو در حال فعالیت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در ادامه خاطرنشان کرد: ۱۹۳ هزار دانش‌آموز در حال حاضر در استان مشغول به تحصیل هستند که نسبت به سال گذشته ۳ هزار نفر افزایش داشته است.

اکبری افزود: در حال حاضر ۱۳ هزار دانش‌آموز در متوسطه فنی و کار دانش داریم که با تلاش خانواده‌ها و مشاورین، هدایت دانش‌آموزان به سمت این رشته‌ها باید افزایش یابد.

وی افزود: امسال ۱۹ هزار نفر ورودی دانش‌آموز پایه اول در استان داشته‌ایم.

اکبری در ادامه با تاکید بر اهمیت سند تحول آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: در اجرای سند تحول بنیادین با هیچکدام از مدیران و مسئولان تعارف نداریم.

وی در انتها اظهار کرد: توجه به محور تقویت ایمان دانش‌آموزان، مهم‌ترین اصل سند تحول در نظر آموزش و پرورش است و در این راستا برنامه‌های متعدد فرهنگی اجرایی شده است.

کد خبر 721590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.