بهره‌مندی ۱۵هزار نفر از خدمات حوزه داوطلبان هلال احمر کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: بیش از ۱۵ هزار نفر طی ۹ ماهه سال جاری، از خدمات حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر استان کردستان بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر کردستان، پیام جلالی اظهار کرد: طی ۹ ماه گذشته، بیش از ۳۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در طرح‌ها و برنامه‌های مختلف اعم از کاروان سلامت، بسته‌های معیشتی، پروژه‌های محرومیت‌زدایی، طرح مشارکت اجتماعی ایرانیان و… به صورت نقدی و غیرنقدی داوطلبانه و مردمی کمک شده است.

وی افزود: در این مدت، ۲۵ کاروان سلامت به روستاهای کم‌برخوردار جهت ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، توزیع دارو و آموزش‌های امدادی به صورت رایگان اعزام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به مشارکت داوطلبان این جمعیت، اضافه کرد: طی ۹ ماه گذشته در استان، ۱۳ پروژه محرومیت‌زدایی و ۲۰۲ فعالیت داوطلبی اجرا شده است و با برپایی ۹۳ چادر و ایستگاه سلامت، یک ایستگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی، ۱۲ طرح نیابت، ۲۰۵ سفره افطاری و توزیع غذای گرم در بین ۱۲۴۰ افراد کارتن‌خواب، خدمات ارزشمندی صورت گرفته است.

جلالی تصریح کرد: در طرح‌های همای رحمت و کاروان‌های سلامت نیز بیش از ۲ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان استان توزیع شد.

وی تعداد خانه‌های هلال موجود در استان را ۱۲۲ مورد برشمرد و ادامه داد: در خانه‌های هلال ۹۴ دوره آموزشی امداد و کمک‌های اولیه و پایه داوطلبی برای ۱۸۵۴ نفر و ۴۰ دوره آموزش‌های متفرقه برای ۹۱۵ نفر برگزار شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از ۱۵ هزار نفر طی ۹ ماهه سال جاری، از خدمات حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر استان کردستان بهره‌مند شدند.

جلالی افزود: داوطلبان در واقع حلقه اتصال توان توانمندان برای رفع نیاز نیازمندان هستند و برای ترویج فرهنگ بشردوستی و کمک به همنوعان خود ایثارگرانه تلاش می‌کنند.

کد خبر 721588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.